معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از انجام واکسیناسیون معلولین بدون محدودیت سنی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رضازاده معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پس از کادر درمان و سالمندان ، واکسیناسیون معلولین در اولویت قرار دارد و تقریبا دو ماه است که معلولین بدون محدودیت و با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir می‌توانند برای دریافت واکسن ثبت نام کرده و در هر زمانی اقدام به واکسیناسیون کنند.

او افزود: همچنین با پیگیری‌ها و همکاری دانشگاه علوم پزشکی این امکان فراهم شد که معلولین بستر گرا و معلولین در نوع شدید و خیلی شدید که امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون ندارند، در منزل واکسن بزنند.

رضازاده تصریح کرد: همچنین در حال حاضر تقریبا تمامی سالمندان ، معلولین و پرسنل که در مراکز بهزیستی هستند نوع اول و دوم واکسن را دریافت کرده اند.

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی همچنین به بحث بسترسازی مناسب برای معلولین اشاره و عنوان کرد: مناسب سازی فضای عمومی برای معلولان جزء ضروریات در جامعه است و شهرداری‌ها باید برای مناسب سازی معابر و همسطح سازی معابر، مناسب سازی پل‌ها و بلوار ها، ایجاد خط ویژه نابینایان و مجهز سازی و دادن مجوز‌های پایان کار همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.