فعال اصلاح طلب درباره مسائل حزبی در درون کشور توضیح ارائه کرد.

محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم مقبولیت فعالیت‌های حزبی در کشور، گفت: در این زمینه دو نکته وجود دارد ابتدا اینکه در فضای سیاسی کشور ما در انتخابات‌های مختلف نظیر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و شورا‌ها بر محور تحزب گرایی نیست و عمدتا فضای سیاسی بر محور ائتلاف‌های سیاسی مدیریت می‌شود؛ یعنی احزاب با هم ائتلاف می‌کنند و این ائتلاف افراد را مشخص می‌کنند که ممکن است این افراد در درون ائتلاف‌ها باشند یا خیر، اما در نهایت این افراد را به جامعه معرفی می‌کنند و انتخابات صورت می‌گیرد.

وزیر تعاون دولت نهم، ادامه داد: با توجه به این موارد و با توجه به اینکه تحزب گرایی در کشور هنوز نتوانسته نهادینه شود، بنابراین احزاب پاسخگو نیستند.

ناظمی اردکانی، با اشاره به حمایت حزب کارگزاران از جهانگیری افزود: در همین چهره‌ها مردم اطلاع ندارند که این فرد از ناحیه کارگزاران روی کار آمده یا حزب اعتدال و توسعه بوده است و مردم این دو نفر را صرفا در جریان اصلاحات می‌شناسند ، این جریان هم ائتلافی از حدود ۴۰ حزب است.

فعال اصولگرا تشریح کرد: جریان انقلابی و اصولگرا هم شامل ائتلاف ۴۰ حزب می‌شود و مردم نمی‌توانند تشخیص دهند که این چهره از کدام حزب است.

وی درباره معایب ائتلاف جریانی خاطرنشان کرد: پاسخگویی در این موضوع خوب نیست، اما اگر ما در کشور دو یا سه حزب قدرتمند داشتیم واین‌ها با هم در حال رقابت بودند و در نهایت اعضای شورای شهر ، مجلس و ریاست جمهوری از سوی حزب پیروز انتخاب می‌شدند آن زمان این حزب به صورت نهادینه مجبور به پاسخگویی می‌شد؛ اما متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار