رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : کلاهبرداری با ۴۸ درصد بیشترین جرائم در استان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۰ بوده که بعد از آن برداشت‌های غیرمجاز با ۱۳ درصد بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : جرائم اینترنتی هرگونه جرمی که در فضای سایبری در حوزه اینترنت اتفاق بیافتد مربوط به پلیس فتا می‌شود.

او وظیفه پلیس فتا را برقراری امنیت در فضای اینترنتی عنوان کرد و گفت : کلاهبرداری با ۴۸ درصد بیشترین جرائم در استان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۰ بوده که بعد از آن برداشت‌های غیرمجاز با ۱۳ درصد بوده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: بیش از ۶۰ درصد از جرائم در بحث جرائم اقتصادی در استان کرمانشاه اتفاق افتاده است.

او با اشاره به کلاهبرداری ورود به سامانه ثنا، افزود: مجرمان سایبری با ارسال متنی با عنوان اینکه «از شما شکایت شده و برای مشاهده آن بر روز لینک زیر کلیک کنید»، کاربر را هدایت به ورود به سایت می‌کنند و فرد مورد فیشینگ قرار می‌گیرد و اطلاعات فرد را در اختیار قرار می‌گیرد.

عباسی‌کسانی ادامه داد: از کاربر می‌خواهد یا واریز مبلغ ۲ هزار تومان شکایت را مشاهده کند، فرد را وارد درگاه جعلی می‌کند و از آن طریق شماره حساب، رمز دوم و سایر اطلاعات را به سرقت می‌برند و حساب فرد را خالی می‌کنند.

او گفت: سامانه ثنا هیچگونه مبلغی از کاربر نمی‌خواهد و فقط اطلاع‌رسانی می‌کند و نیاز به ورود به درگاه بانکی نیست، لذا هنگامی که فرد ارجاع داده شد به یک درگاه برای پرداخت مبلغی حتما کلاهبرداری است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.