معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تخصیص ١٠٠ هزار دوز واکسن سینوفارم به استان فارس، گفت: این میزان واکسن تا پایان هفته تحویل استان خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان فارس، گفت: واکسن سینوفارم اختصاصی به استان فارس مربوط به دوز اول این واکسن است.

این مقام بهداشتی بیان کرد: عده زیادی از افراد در استان فارس از واکسن کووبرکت استقبال کرده و می‌کنند و هم‌اینک هم برای گروه‌های هدف و گروه‌های سنی اعلام شده از این نوع واکسن موجودی داریم.

او ادامه داد: تاکنون بین ۲۸ تا ۲۹ درصد از جمعیت استان فارس واکسینه شده‌اند و در صورتی که روند ورود واکسن تسریع یابد، طی ٦٦ روز واکسیناسیون جمعیت فارس به اتمام می‌رسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: برای ایجاد ایمنی نسبی در استان نیازمند واکسینه شدن حدود ٧٠ درصد از جمعیت هدف هستیم.

به گفته همتی، هم‌اینک در قله پیک پنجم در استان فارس قرار داریم و طی دو سه روز گذشته شاهد روند نزولی آمار ابتلا به کرونا بوده‌ایم که البته نمی‌توان به طور قطعی گفت، بلکه زمان بیشتری برای اظهارنظر قطعی نیاز داریم.

او تصریح کرد: درصد بسیار کمی از افراد واکسن زده در استان فارس پس از ابتلای مجدد به کرونا فوت کرده‌اند و اگرچه صفر نیست اما نزدیک به صفر است و بنابراین واکسن روی بد حال شدن افراد و فوت آنها تاثیر داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: هنوز عارضه جدی و فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا را در استان نداشته‌ایم، بنابراین افراد از واکسن زدن نباید ترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار