قاسمی با اشاره به ضرورت حمل یکسره کالا‌ها از کشتی به مقاصد داخلی، گفت: محقق شدن حمل یکسره کالا باید در دستور کار قرار بگیرد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست  شورای عالی ترابری با اشاره به ضرورت حمل یکسره کالا‌ها از کشتی به مقاصد داخلی گفت: محقق شدن حمل یکسره کالا باید در دستور کار قرار بگیرد و تمام حاضران در جلسه باید در حوزه اختیارات و وظایف خود برای محقق شدن این امر تلاش کنند.

او ادامه داد: ضرورت دارد که تمام ذی‌نفعان این روند نسبت به دریافت مجوز‌های لازم برای حمل یکسره اقدام کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز تمام توان خود را برای تامین این مجوز‌ها به کار خواهد بست.

این مقام مسئول همچنین از دستگاه‌های نظارتی خواست تا نسبت به تسهیل فرآیند‌های بازرسی و ترخیص کالا‌های ضروری که لازمه محقق شدن حمل یکسره است، اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ضرورت تامین ناوگان جاده‌ای و ریلی برای حمل کالا‌های اساسی گفت: وزارت راه و شهرسازی در کمیته‌های تخصصی راهکار‌های افزایش ظرفیت حمل را بررسی خواهد کرد.

او افزود: در بلندمدت نیز باید نسبت به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر با تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام شود.

قاسمی در پایان گفت: لازم است سازوکاری طراحی شود تا بنادر از زمان تقریبی رسیدن کشتی‌های حامل کالا مطلع باشند تا تمام دستگاه‌های مسئول بتوانند برای حمل کالا‌ها برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار