«خس بی سر و پا» نام کتاب جدید حمید حسام است که در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  «خس بی سر و پا» نام کتاب جدید حمید حسام است که در انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب روایت این نویسنده را از سفر اربعین بیان می‌کند.

حمید حسام از جمله نویسندگانی است که به راهپیمایی اربعین رفته است. او حاصل تجربیات خود را از این سفر معنوی در قالب کتاب به رشته تحریر درآورده و شور و حال مردم را برای شرکت در این پیاده روی بیان کرده است.

این نویسنده با هنر تمام در فصل دوم کتاب، لحظه به لحظه حضورش در سفر کربلا را گزارش می‌دهد. در فصل نخست هم تنها به نقل مباحث روایی و احادیثی درباره مسائل اعتقادی حضور در این سفر معنوی می‌پردازد و به صورت گذرا به این مسائل اشاره می‌کند.

در بخشی از کتاب آمده است:

سوار اتوبوس می‌شوم و در دفترم می‌نویسم: اینجا هیچ‌کس مالک و متعلق به هیچ‌چیز نیست. اینجا همان آرمان‌شهری است که در هیاهوی عصر مدرنیسم، غریب و ناشناخته مانده است. دین در اینجا دکان دنیاخواهی نیست. مردم این سرزمین فریاد علی (ع) را از اعماق تاریخ شنیده‌اند. دین را، چون پوستین وارونه نپوشیده‌اند. ریا و تملّق را کشته‌اند. مال و جان را برای معامله با خدا می‌خواهند. برایشان عروس هزاررنگ دنیا، نقاب از صورت کنار زده است و سیمای حقیقی این عجوزه‌ی سست‌نهاد را می‌بینند. با حسین زندگی می‌کنند و با شوق دیدار او راه می‌روند.


بیشتربخوانید



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار