معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون ۳۰ درصد از جمعیت هدف شرق استان سمنان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این میزان تزریق نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه توزیع واکسن در سراسر کشور بر اساس جمعیت انجام می‌شود گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ظرفیت تزریق روزانه پنج هزار دُز واکسن را دارد، اما میزان واکسن تحویلی به ما و سایر دانشگاه‌های سطح کشور حدود یک سوم ظرفیت است.

او به کمبود واکسن در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲ هفته آینده ۶ میلیون دُز واکسن وارد کشور می‌شود و با توزیع آن ادامه واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

بینش از راه اندازی سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شاهرود طی هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تزریق نوبت دوم واکسیناسیون در این شهرستان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: نام افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کردند در سامانه ثبت است این شهروندان به تدریج و با توجه به تعداد واکسن موجود از طریق پیامک فراخوان خواهند شد.

او با بیان اینکه شهروندان نباید بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ۴۲ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.

بینش مجموع بیماران بستری کووید۱۹ در شهرستان‌های شاهرود و میامی را ۲۲۶ تن اعلام کرد و افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۵۸ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس شاهرود مراجعه کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار