متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:در دوران قبل از ۱۴ هفتگی جنین مراحل رشد را طی می‌کند و واکسیناسیون در این مدت انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر مرضیه فریمانی متخصص زنان و زایمان وفلوشیپ دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماری کرونا ویروس بر اساس ژنتیک افراد مختلف  و در بدن هر فرد عملکرد متفاوتی دارد   و علائم آن بسیار متنوع است به‌گونه‌ای که عوارض برای برخی افراد سبک بوده و برای برخی دیگر نیز سنگین و حتی در برخی موارد مرگ آور است.

او افزود: مادران باردار به علت ذخایر کم تنفسی احتمال اینکه به نوع شدید بیماری مبتلا شوند، وجود دارد بنابراین بهتر است مادران باردار بعد از طی کردن هفته ۱۴ بارداری نسبت به واکسیناسیون خود علیه کرونا اقدام کنند.

این متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بهتر است مادران، قبل از ورود به مرحله بارداری نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند تصریح کرد: در صورتی‌که خانمی قصد بارداری دارد، بهتر است در ابتدا با تزریق واکسن کرونا وارد مرحله بارداری شود.

فریمانی با اشاره به اینکه اگر مادر باردار وضعیت مادران باردار مبتلا به کرونا را ببینند، نسبت به واکسیناسیون خود تعلل نمی‌کنند، گفت: مادران باردار به علت شرایط جسمی خود ذخایز تنفسی یک فرد عادی را ندارند بنابراین احتمال درگیری با کرونا و ایجاد مشکلات تنفسی برای آن‌ها دور از انتظار نیست که توصیه می‌شود مادران باردار با دریافت واکسن کرونا این احتمال را کاهش دهند و جان خود و  فرزندشان را نجات دهند.

او با بیان اینکه هیچ دارویی بدون عارضه نیست گفت: حتی مصرف یک داروی معمولی دارای عوارض بوده و نمی‌توان هیچ واکسنی را بدون عارضه در نظر گرفت، اما باید بدانند در صورت درگیری با این بیماری احتمال به خطر افتادن جانشان را خواهند داشت همچنین زندگی فرزندشان به خطر می‌افتد.

فریمانی با تأکید بر اینکه مادران باردار به مراکز درمانی مراجعه کنند، گفت: مادران باردار ضمن دریافت واکسن کرونا باید همچنان فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند تا این دوران حساس از زندگیشان را پشت سر بگذارند.

او با بیان اینکه همسران خانم‌های باردار باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حساسیت ویژه نشان دهند گفت:در صورتی که خانمی باردار باشد باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را اولویت قرار دهد و از حضور در اجتماعات تا حد امکان خوداری کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار