رییس مرکز بهداشت قروه گفت: تاکنون ۵۶ هزار و ۱۰۵ نفر در این شهرستان موفق به دریافت واکسن کرونا شده‌اند و تا پوشش ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت، همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مسعود معتمدی رییس مرکز بهداشت قروه اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۱۰۵ نفر در قروه واکسن کرونا را تزریق کرده اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۳۶۱ نفر دوز اول و ۱۱ هزار و ۸۹۷ نفر هم دوز دوم را دریافت کرده و یک هزار و ۳۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده اند.

معتمدی اضافه کرد: از تعداد افرادی که در این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده‌اند، ۵۲۶ بیمار خاص و ۴۸ هزار و ۲۸۲ نفر نیز از دیگر گروه‌های هدف هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر در سبد واکسن این شهرستان واکسن‌های آسترازنکا، سینوفارم و کووبرکت موجود است یادآور شد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت قروه یادآور شد: جمعیت هدف شهرستان برای واکسیناسیون بیش از ۹۴ هزار نفر است و از آنجا که واکسیناسیون نوبت دوم هنوز به ۷۰ درصد نرسیده است مردم باید همچنان به استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از برگزاری مراسم و دورهمی، پایبند باشند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روزسه شنبه ۹ شهریور ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۸۴۴ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که ۸۳ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در استان کردستان یک هزار و ۴۸۶ قربانی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.