رئیس پلیس راهور استان سیستان و بلوچستان نبود رعایت حق تقدم و نقص ماده ۱۳۸ آئین نامه راهنمایی و رانندگی را دومین علت اصلی وقوع تصادفات در سطع معابر دورن شهری استان بر شمرد.

سرهنگ علی نام درست رئیس پلیس راهور استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: بیش از ۲۴ درصد از علل تامه وقوع تصادفات در معابر شهری استان عدم رعایت حق تقدم و نقص ماده ۱۳۸ آئین نامه راهنمایی و رانندگی می‌باشد.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه عدم رعایت حق تقدم دومین علت اصلی وقوع تصادفات شهری استان است تصریح کرد: وقوع تصادفات ناشی از این علت، به دلیل بی توجهی به مقررات از سوی رانندگان در هنگام ورود از راه فرعی به راه اصلی یا در مدخل ورودی و خروجی میادین و سه راهی‌ها می‌باشد.

سرهنگ نام درست خاطر نشان کرد: برابر ماده ۱۳۸ آئین نامه راهنمایی و رانندگی در برخورد راه اصلی با راه فرعی حق تقدم با وسیله نقلیه‌ای است که از راه اصلی عبور میکند و رانندگانی که از راه فرعی وارد راه اصلی می‌شوند. باید پیش از ورود به راه اصلی، در صورت لزوم توقف نموده و پس از رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ی که در مسیرمجاز خود در راه اصلی و باسرعت مجاز عبور میکنند وارد این راه بشوند.

وی از رانندگان محترم خواست جهت پیشگیری از وقوع تصادفات به هنگام تردد در معابر شهری حتما" به رعایت حق تقدم در میدان‌ها و خیابان‌های فرعی به اصلی و سه راه‌ها توجه نموده و بارعایت مقررات راهنمایی ورانندگی به حقوق خود و دیگران احترام بگذارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار