جمالیان گفت: قارچ سیاه مسری نیست، اما اگر به موقع درمان نشود عوارض جدی خواهد داشت.

سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: قارچ سیاه مسری نیست، ولی اگر این بیماری به موقع درمان نشود عوارض جدی خواهد داشت.

جمالیان افزود: زمانی که مصرف دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی افزایش یابد منجر به بیماری قارچ سیاه می شود که در استان مرکزی هم چندین مورد دیده شده است.

او اضافه کرد: افرادی که مصرف کننده دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی، دیابت کنترل نشده و مبتلا به بیماری خودایمنی هستند مورد هدف قارچ سیاه می‌باشند.

پیک پنجم کرونا بسیار طولانی و زمان‌بر شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: پیک پنجم کرونا بسیار طولانی و زمان‌بر شده و علیرغم اینکه در بسیاری از استان‌ها روند ابتلا نزولی شده است در استان مرکزی این روند کماکان افزایشی است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌هایی که منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس بشود در جامعه اتفاق نیفتاده و واکسیناسیون هم هنوز به حد قابل قبول نرسیده پیش‌بینی می‌شود که این روند همچنان افزایشی باشد.

جمالیان گفت: در بازدید‌های میدانی صورت گرفته متاسفانه شاهد استفاده نکردن از ماسک در حاشیه شهر و تجمعات در فضا‌های سربسته هستیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.