۳۶۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا از طریق تست‌های سریع و مولکولی در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۷۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۳۳ بیمار جدید شامل ۴۷ بستری و ۸۶ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۵۱ مورد از بیرجند، شهرستان‌های درمیان، خوسف، سربیشه و فردوس هر کدام ۶ مورد، سرایان ۲ مورد، طبس ۳۱ مورد، قاین ۲۰ و از نهبندان ۵ مورد جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شدند.

مهدی زاده  ادامه داد: در این مدت همچنین هزار و ۹۱ تست سریع در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۲۳۴ بیمار کرونایی شدند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر ۴۵۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۰ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر وخیم است.

مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۱۱۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۷۵ بیمار شامل ۵۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۵۳۴ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا دیروز ۷۸ هزار و ۶۵۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۸هزار و ۸۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با ثبت ۵ مورد فوت جدید در شبانه گذشته تعداد قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۶۸ نفر افزایش یافت.

وی گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۲۰۷ هزار و ۲۴۴ نفر رسید و تا کنون ۱۰۳ هزار و ۲۷۸ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.