در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با اُفت ۲۷ هزار و ۸۱۰ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (سه شنبه نهم شهریور ماه) در ابتدای معاملات با افت ۲۲ هزار و ۴۱۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افت ۲۷ هزار و ۸۱۰ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحدی قرار گرفت.

/

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۸ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «شستا» و «میدکو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شبندر»، «سپید» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با افت ۷ هزار و ۴۶۶ واحدی، روی پله ۴۴۶ هزار و ۸۹۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۱۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون سهم به ارزش ۸ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان رسید.

/

افت ۱۵۱ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با افت ۱۵۱ واحدی روی پله ۲۱ هزار و ۹۶۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۴ میلیارد و ۷۰ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان رسید.

/

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های میدکو، شبندر و کگل به ترتیب با ۱۴۵۲.۳، ۷۸۴.۴۴، ۳۹۹.۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد فارس، شستا و پارسان با ۳۵۰۹.۲۲، ۲۰۵۵.۱۷، ۱۲۷۳.۳۸ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های هرمز، غضینو و بپاس به ترتیب با ۲۶.۳۳، ۱۸.۹۸ و ۱۱.۷۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. وسپهر، شگویا و صبا، با ۲۳.۲۴، ۲۲.۹۹ و ۲۱.۲۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فرآورده نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان به خود اختصاص داد. خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

/

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کحافظ، شسپا و وتوس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های فنورد، دتماد و وبشهر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

/

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های وهامون، تاپکیش و بزاگرس بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های قاسم، کوثر و ثالوند بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

/

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های شسپا، پارند و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ددامح، شپنا و شستا در بورس تهران داشتند.

/

برترین عرضه و تقاضا در فرا بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد ۸۶، مدیریت و اعتماد و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اراد ۸۷، اراد ۸۶ و کمرجان در فرا بورس تهران داشتند.

/

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های شبندر، خساپا و خپارس بیشترین حجم معامله و نماد‌های، پالایش، شبندر و دارا یکم بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

/

همچنین نماد‌های، دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۷۰۴، اراد ۲۱۴ و اراد ۶۴۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار