مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۱۹۳ موافقت اصولی با ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون با بررسی‌های انجام شده ۱۹۳ موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری در سطح استان صادر شده است.

او حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را بیش از ۴۰ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: میزان اشتغال در نظر گرفته شده با راه‌اندازی این طرح‌های سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۳۱۵ نفر بوده که نقش مهمی در رونق اشتغال در استان ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ۳۰ مورد از این طرح‌ها را مربوط به احداث هتل با سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۸۶۸ نفر دانست و گفت: ۲۴ طرح نیز شامل هتل آپارتمان بوده که با بیش از یک هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۹۶ نفر برای آن‌ها موافقت اصولی صادر شده است.

فلاحی احداث ۳۲ اقامتگاه بومگردی با یک هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۴۹۵ نفر اشتغال، ۱۷ واحد پذیرایی بین‌راهی با ۵۰۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۸۳ نفر اشتغال، ۱۴ مهمانپذیر با ۳۸۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۲۰ نفر اشتغال، چهار سفره‌خانه سنتی با ۶۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۳۹ نفر اشتغال را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد.

او ادامه داد: برای ۱۵ مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری با دو هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۶۸۸ نفر اشتغال، ۲۹ مجتمع گردشگری با ۱۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال و دو هزار و ۵۲ اشتغال و ۲۳ محوطه گردشگری با یک هزار و ۸۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۴۸۴ اشتغال نیز موافقت اصولی صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: از دیگر طرح‌هایی که برای آن‌ها در این مدت موافقت اصولی صادر شده دو مرکز آبدرمانی با ۹۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۳ اشتغال، دو مرکز گردشگری سلامت با ۵۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۵۴ اشتغال و یک اردوگاه گردشگری با ۲۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۳ نفر اشتغال بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.