شاهرخی گفت: ۱۱ نفر از بهزیستی در مسایقات پارالمپیک حضور دارند و از مجموع ۵ مدال طلا و ۴ نقره که برای کشورمان در این مسابقات کسب شد، ۳ نفر از بهزیستی استان تهران هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،امین شاهرخی مدیر کل بهزیستی استان تهران در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و با محوریت اقدامات سازمان بهزیستی انجام شد، اظهار کرد:در طول ۱ سال و نیم گذشته طبق آمار حدود ۱۰ نفر از همکاران بهزیستی که علارغم تزریق واکسن برای مددجویان، به دلیل اینکه واکسن دریافت نکرده بوده اند را از دست دادیم؛ فاطمه داستان، لیلا باقری رفعت سفری، مریم انصاری، اکرم مرادخانی، محمد حسین زاده، علیرضا قهرمانی، محمد بادامی، طیبه جلالی و یوسف کاویانی عزیزانی بودند که طی این ایام از دست داده ایم.

شاهرخی بیان کرد: ۱۱ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در مسایقات پارالمپیک حضور دارند و از مجموع ۵ مدال طلا و۴ نقره که برای کشورمان در این مسابقات کسب شد، ۳ نفر از بهزیستی استان تهران هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در طول سال گذشته علارغم مشکلات موجود، در اسفند ماه ۲ هزار و۵۰۰ مرکز مثبت زندگی تاسیس شد که ۲۰۰ مورد آن مربوط به استان تهران بود و این مراکز با ۲۲ خدمت کار خود را شروع کرده اند.

وی درباره مستمری خانواده‌های دارای معلول گفت: افزایش مستمری بر اساس قوانین مجلس صورت گرفته است و طبق این قوانین افزایش ۲۰ درصدی درحداقل حقوق پایه  داشتیم که تا کنون این اتفاق علارغم تمام تلاش‌ها رخ نداده بود.

شاهرخی تصریح کرد: برای خانواده‌های دارای ۳ معلول ۷۰۰هزار تومان و دارای ۳ معلول بالاتر ۹۰۰هزار تومان مستمری پرداخت می شود.

امین شاهرخی مدیر کل بهزیستی استان تهران در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و با محوریت اقدامات سازمان بهزیستی انجام شد اظهار کرد: در سال گذشته ۳۱۶ کودک در بهزیستی تهران به خانواده‌ها واگذار شدند که البته این امر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صورت گرفته است.

وی درباره واکسیناسیون مددجویان گفت: در سال ۹۹ برای از شروع واکسیناسیون اولویت را بر مراکز سالمندی گذاشتیم همچنین در بهزیستی استان تهران علاوه بر مراکز سالمندان، مراکز معلولین را نیز توانستیم واکسینه کنیم که تا کنون۱۶ هزار و ۴۹۱ نفر واکسینه شده اند .

وی افزود: در روز‌های آتی مراکز معتادین را نیز واکسینه خواهیم کرد همچنین واکسیناسیون پرسنل را هم به زودی آغاز خواهیم کرد.

شاهرخی درباره مشکلات معتادین برای ترک اعتیاد گفت: لازم به ذکر است با توجه به مشکلات ترک اعتیاد ۹۵ درصد افراد مجدد به چرخه اعتیاد باز می‌گردند بنابر این تصمیم بر این شد که مراکز پرهیز مداری تاسیس شود که برای درمان و باز توانی اعتیاد از دارو استفاده نشود .

وی افزود: برای اشتغال این افراد در حرفه‌ها و حرفه آموزی ابتدا ترک و سپس این افراد در کارگاه‌ها آموزش می‌بینند و سپس در صورت تمایل در همان مراکز مشغول به کار می‌شوند شاهرخی ادامه داد: تا کنون ۲ مرکز در سطح استان تهران ایجاد شده که یک مرکز در رباط‌کریم و دیگری در ورامین است و در روند کار بسیار موفق هستند که امیدواریم این مراکز جایگزین مراکز ۱۵ و۱۶ شوند چرا که این مراکز آمار بازگشت به چرخه اعتیاد را ۵۰ الی۶۰ درصد کاهش داده اند یعنی آمار بازگشت به اعتیاد اگر۲۰ هزار نفر باشند به۱۰ هزار نفر و ۵ هزار نفر خواهد رسید.

وی همچنین درباره کودکان کار اظهار کرد: بحث جذب و شناسایی با فرآیندی همراه شد که امروزه در سطح استان تهران اجرا می‌شود در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان و... نیز این طرح اجرا می‌شود.

شاهرخی همچنین بیان کرد: طرح دوست دار کودک اجرا شد و در دوران کرونا با همکاری اورژانس اجتماعی به این افراد لوازم بهداشتی اعطا شد و این کودکان را رها نکردیم همچنین لازم به ذکر است که ۹۰۰کودک در سطح تهران اسکن شده اند.

وی گفت: تفاوت بازگشت این افراد با قبل در این است که از خانواده‌ها تعهد گرفته شد و باتوجه به مستمری تعلق گرفته به آن‌ها چنانچه طبق قانون این افراد مجدد مشاهده شوند ۶ ماه زندان برای خانواده‌ها خواهد داشت که تا کنون تنها ۹ مورد بازگشت داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار