استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون موفق به واکسيناسيون بالای ۲۵ درصد جمعیت هدف شده ایم که باید از کادر درمان و دیگر متولیان امر قدردانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بازدید سرزده از روند واکسیناسیون کرونا در شهر یاسوج، گفت: تعداد واکسن هایی که به استان وارد می شود به نسبت واکسن هایی که به کشور وارد شده و یا از طریق برکت تولید می شود میزان قابل قبولی است.

کلانتری افزود: اما به این بسنده نکرده ایم و در تلاشیم تا زمانی که همه افراد بالای ۱۸ سال استان واکسینه بشوند، واکسن وارد استان شود.

او تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون به استان وارد شده و حدود ۴۰ هزار دوز در مخزن موجودی استان است.

کلانتری افزود: همه فرمانداران باید در تمامی شهرستان ها از مراکز واکسیناسیون کرونا بازدید داشته باشند زیرا که کار واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ و میر بسیار مهم و تاثیر گذار است.

او ادامه داد: در کنار واکسیناسیون رعایت فاصله اجتماعی، تهویه، دوری از تجمعات بسیار کمک می کنند تا زنجیره انتقال، بستری ها و مرگ و میر کاهش یابد.

استاندار تاکید کرد: همزمان باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی مد نظر باشد و دوری از تجمعات و واکسیناسیون که خیلی مهم است.

کلانتری عنوان کرد: برای واکسیناسیون برخی گروه ها در استان شرایط سنی برداشته شده است که از جمله آن برای عشایر، مناطق روستایی، معلمان، گروه های پرخطر اعمال شده است و افراد بالای ۱۸ سال می توانند واکسینه شوند.

او ابراز داشت: در مراکز شهرستان ها افراد بالای ۴۰ سال و در مرکز استان افراد بالای ۴۵ سال می توانند واکسینه شوند.

استاندار گفت: همه مردم و اقشار باید توجه داشته باشند و از تجمعات دوری کنند که در این میان خطرناک ترین تجمعات تشییع جنازه ها و دورهمی های خانوادگی است که باعث سرعت گسترش انتقال ویروس، ابتلا، بستری و مرگ و میر می شود.

او افزود: اولین پایگاه و نخستین واکسن مهم ترین فرصت است برای هر کسی که می تواند به آن دست پیدا کند و نوع واکسن مهم نیست و تنها باید سریع ترین زمان ممکن را افراد برای واکسیناسیون انتخاب کنند.

کلانتری تصریح کرد: برای هفته های آینده گروه های سنی پایین تر آورده می شوند تا امکان واکسینه شدن اکثریت جامعه فراهم شود.

او ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا واکسن های بیشتری به استان وارد کنیم.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۶ هزار تن جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.