وزیر خارجه لیبی تاکید کرد ادامه حضور مزدوران و نیرو‌های بیگانه در این کشور، تهدیدی برای همه منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نجلاء المنشوق، وزیر امور خارجه لیبی امروز (سه‌شنبه) در نشست مشورتی وزرای امور خارجه کشور‌های همسایه لیبی که در الجزایر برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی گفت: فرآیند امنیتی و نظامی در لیبی، بزرگترین چالش برای خروج این کشور از بحران فعلی است، به ویژه که به سوی زمان برگزاری انتخابات عمومی نزدیک می‌شود.

المنشوق افزود: این شرایط مستلزم حمایت شرکا و متحدان لیبی از تلاش برای متحد کردن ارتش لیبی تحت فرماندهی مشترک به منظور تقویت حاکمیت ملی لیبی و ادغام گروه‌های مسلح است.

وی تصریح کرد: مزدوران و نیرو‌های بیگانه در لیبی که ادامه حضور آن‌ها در کشور، تهدیدی نه فقط برای لیبی بلکه برای همه منطقه است، باید از کشور خارج شوند. باید امنیت در مرز‌های لیبی به منظور مقابله با پدیده‌های ویرانگر مانند مهاجرت غیرقانونی، قاچاق انسان و جنایت‌های سازماندهی شده و قاچاق، تامین شود. هدف ما ثبات لیبی و تعیین سازوکار‌های اجرایی ضروری برای تحقق ثبات در کشور و آماده کردن راه برای ثبات و صلح پایدار در لیبی است که به سود همه لیبیایی‌ها خواهد بود.

المنشوق گفت: کشور از دخالت‌های ویرانگر دیگر کشور‌ها رنج می‌برد که این دخالت ها، با عرف بین الملل تناقض دارد و باعث تعمیق اختلافات و دامن زدن به مناقشه‌ها می‌شود. هدف از این نشست، ایجاد نظام دموکراتیک سیاسی در چارچوب انتخابات آزاد و سالم در لیبی است، اما تحقق چنین هدفی مستلزم فراهم شدن مقدمات آن یعنی ثبات در کشور است.

وزیر امور خارجه لیبی تاکید کرد که به امنیت و اطمینان بخشی به مردم در سراسر لیبی نیاز داریم تا فضای مناسب برای تحول مسالمت آمیز دموکراتیک و آشتی فراگیر ملی بین طیف‌های مختلف ملت لیبی فراهم شود تا رویکرد یکپارچه و متوازن به سوی آینده کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار