منابع آگاه خبری اعلام کردند اتحادیه اروپا برای جلوگیری از موج مهاجرت افغان ها، به کشور‌های همسایه افغانستان کمک مالی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر پیش نویس بیانیه‌ای که قرار است به وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه شود، اتحادیه اروپا که نگران موج مهاجرت " غیر قابل کنترل" افغان‌ها از افغانستان به سمت اروپا هست، به فکر این افتاده تا به کشور‌های منطقه کمک مالی ارائه کند تا از پناهجویانی که از دست طالبان فرار می‌کنند، استقبال کنند.

به علاوه، در متن پیش نویس این بیانیه آمده است، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که از خطر تروریسم نگران هستند، حداکثر تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا تضمین کنند اوضاع کنونی افغانستان، خطرات امنیتی جدیدی را برای اتحادیه اروپا نداشته باشد.

در بخش دیگری از متن پیش نویس این بیانیه آمده است، اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو این اتحادیه مصمم هستند تا برای جلوگیری از موج مهاجرت‌های غیر قانونی و غیر قابل کنترل، در ابعادگسترده، به صورت مشترک وارد عمل شوند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نوبه خود در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera, بر اهمیت تقویت همکاری با کشور‌های همسایه افغانستان تاکید کرد و گفت: ظرفیت اروپا برای پذیرش پناهجویان افغان محدود است و بدون همکاری قوی، نمی‌توان اقدامی کرد.

وی افزود: کشور‌های همسایه افغانستان قبل از اروپا، بیشتر درگیر این قضیه هستند و این به معنای حمایت مالی اتحادیه اروپا از این کشور‌ها هست؛ مانند کمک‌های مالی که به ترکیه کردیم.

پیش نویس این بیانیه که قرار است روز سه شنبه در نشست فوق العاده وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل به تصویب برسد هیچ تعهد آماری برای پذیرش پناهجویان افغان را شامل نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
افغانها عادت دارند وقتی ضعیف هستند دائما در نقش من بدبخت بیچارع ظاهر بشوند و وقتی قدرتمند شدند با استفاده از نقطه ضعف طرف مقابل تیشه به ریشه اش بزند نظیر بستن آب و خشک کردن سیستان.
یادمان باشد یهودیان هم با من بدبخت بیچاره به فلسطین رفتند و الان صاحب قسمت اعظم فلسطین شدند
آخرین اخبار