پژوهشگران ژاپنی در جدیدترین یافته‌های خود، علت آلودگی واکسن های کرونای وارداتی به کشورشان را دریافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مسائل ناشی از آلودگی واکسن‌های مدرنای وارداتی به  ژاپن با تعلیق موقت  تزریق مواجه شد زیرا مواد خارجی در دسته‌های بیشتری پیدا شده و دو نفر در پی تزریق این واکسن‌ها آسیب دیده و جان خود را از دست داده اند.

تعلیق عرضه Moderna، که بیش از ۲.۶ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در حالی اتفاق می‌افتد که ژاپن با بدترین موج COVID-۱۹ مبارزه می‌کند و این مشکل بر اثر شیوع سویه دلتا کروناست؛  با این عفونت و بر اثر روند کند واکسیناسیون،  ابتلای جدید در این ماه برای اولین بار  به ۲۵ هزار نفر افزایش یافت.

آخرین گزارش‌ها درباره آلودگی واکسن باعث تعلیق روند واکسیناسیون و تحت تاثیر قرار گرفتن ۱.۶۳ میلیون دوز واکسن شد.
وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد که بخشی از حوادث ممکن است به این دلیل باشد که سوزن‌ها به اشتباه در ویال‌ها وارد شده و قطعات درپوش لاستیکی شکسته شده باشد.

به دنبال گزارش دولت مبنی بر آلودگی پیش آمده و فوت دو نفر بر اثر تزریق این واکسن‌ها، تزریق واکسن مدرنا به حالت تعلیق درآمد، البته دولت گفت که هیچ مشکلی از نظر ایمنی یا کارآیی مشخص نشده است و تعلیق واکسیناسیون احتیاط بوده و علل مرگ در دست بررسی است.

تاکاهیرو کینوشیتا، پزشک و نایب رئیس گروه اطلاعاتی واکسن Cov-Navi، می‌گوید: به نظر من بعید است که آلودگی مواد خارجی منجر به مرگ ناگهانی شود. اگر مواد آلوده به اندازه‌ای خطرناک بودند که باعث مرگ برخی از افراد شدند، احتمالاً بسیاری دیگر از افراد پس از واکسیناسیون دچار برخی علائم شده بودند.

با این حال، تحقیقات بیشتری قطعاً برای ارزیابی میزان آسیب دوز‌های خاص مورد نیاز است. تارو کونو، وزیر مسئول پیشگیری از واکسیناسیون، گفت که حدود ۵۰۰ هزار نفر از این منابع تزریق کرده اند.

مدرنا و شرکت داروسازی اسپانیایی رووی (ROVI.MC)، که واکسن‌های مدرنا را در بازار‌هایی غیر از ایالات متحده بسته بندی می‌کنند، در آن زمان گفتند که این آلودگی می‌تواند به دلیل مشکل تولید در یکی از خطوط تولید باشد. تاکدا روز دوشنبه گفت که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. سهام رووی در معاملات اولیه بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد.

مسئولان استان  Gunma گفتند که واکسن‌های آسیب دیده در Gunma، تعداد زیادی واکسن مدرنا هستند که با واکسن‌هایی که قبلاً استفاده آن‌ها متوقف شده متفاوت است.

نیکلاس رنیک، پزشک استرالیایی که در مرکز پزشکی NTT در توکیو تمرین می‌کند، گفت: آلودگی یک مشکل جدی است و باید تحقیق شود، اما با توجه به افزایش موارد COVID-۱۹، واکسیناسیون مدرنا باید با اقدامات احتیاطی مناسب ادامه یابد.

موارد شدید کووید -۱۹ در ژاپن در سطح بی سابقه‌ای قرار دارد و بسیاری از مردم به دلیل کمبود تخت مراقبت‌های ویژه در خانه بهبود می‌یابند. تنها ۴۴ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده اند، این در حالی است که از نرخ واکسیناسیون چندین کشور توسعه یافته عقب مانده است.

ژاپن در حال بررسی امکان مخلوط کردن واکسن AstraZeneca (AZN.L) با انواعی است که توسط سایر تولیدکنندگان دارو برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون تولید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۱:۱۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
این ژاپنیا انقدر ترسو هستن که حتما باید واکسن آمریکایی بزن ولشونکنین تا دو سال دیگه نابود میشن کشوری به نام ژاپن وجود نخواهد داشت ... الان بهترین فرصته که ما برای بازاریابی واکسن برکت وارد عمل بشیم.. جدی میگم...
آخرین اخبار