سرهنگ نجفی با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ویترین نیروی انتظامی هستند، گفت:در این ویترین، بهترین نیرو‌های پلیس، مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ حسین نجفی،جانشین انتظامی استان  ایلام در جلسه قرارگاه تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که با حضور معاونان و فرماندهان انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: رویکردی که امروز در نیروی انتظامی دنبال می‌شود این است که ما بتوانیم فرامین مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را که بیشترین ارتباط با مردم را دارند محقق کنیم.

او با بیان اینکه وظیفه اصلی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پیشگیری از جرم و برخورد با جرایم است، گفت: در کنار برخورد با جرائم، رعایت حقوق شهروندی و حفظ اسرار مراجعه کنندگان از مهمترین اصولی است، که کارکنان شاغل در این محیط‌های حساس که همان ویترین ناجا محسوب می‌شوند بایستی رعایت کنند.

جانشین انتظامی استان ایلام با تاکید بر تقویت منابع انسانی رده‌های اجرایی به ویژه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تصریح کرد: برنامه پالایش نیرو‌های کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در دستور کار بوده و سعی شود این نیرو‌ها از بین کارکنان جوان و با انگیزه انتخاب شوند.

او هدف از تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را دگرگونی با کار جهادی و انقلابی در راستای خدمت مضاعف به مردم عنوان و تصریح کرد:شما به فرموده مقام عظمای ولایت، مجاهدان فی سبیل الله هستید و با اقدامات اثر گذار خود بایستی این تحول را طوری ایجاد کنید که مردم لمس کردن این تحول، احساس رضایت بیشتری از پلیس داشته باشند.

سرهنگ نجفی توجه به مقوله آموزش‌های علمی و عقیدتی، ورزش و نشاط کارکنان در محیط کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اشاره کرد و گفت: کارکنان ناجا مأمن و پناهگاه مردم در مشکلات و گرفتاری‌های آنان هستند و باید با رفتار و گفتاری حسنه و درخور شأن پلیس به امور و کار‌های مراجعان رسیدگی کنند که لازمه آن توجه ویژه به امر آموزش است.

او یادآور شد: مردم انتظار دارند وقتی جرمی اتفاق می‌افتد، بلافاصله پلیس آن را پیگیری و حق سلب شده آن‌ها را بازپس گیرد، که این مهم با آموزش اصولی و علمی، پیگیری مجدانه و تلاش جهادی کارکنان میسر نمی‌شود.

جانشین انتظامی استان ایلام گفت: برقراری امنیت مطلوب و پایدار از دغدغه‌های اساسی و اصلی است و پلیس همواره خدمت بی منت به مردم را باید سرلوحه کار خود قرار دهد.

او اضافه کرد: حرکت در مسیر هوشمندسازی پلیس با دید جهادی و انقلابی باید به صورت ویژه در دستورکار قرار گیرد.

سرهنگ نجفی به نقش ممتاز و بی بدیل فعالیت‌های مشاوران و مددکاران کلانتری و پاسگاه‌ها در پیشگیری از جرائم، اشاره کرد و افزود: ورود مشاوران به بسیاری از پرونده‌ها از بروز مشکلات بعدی و تشکیل پرونده قضائی جلوگیری خواهد کرد به نحوی که آمار‌ها نشان دهنده مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به این مرکز است.

جانشین انتظامی استان با بیان اینکه تلاش برای کاهش آلام بشری علاوه بر انگیزه و تعهد، نیازمند قدم‌هایی محکم و استوار در عرصه اجتماعی است، ادامه داد: استقرار ۱۰۰ درصدی مددکاران اجتماعی در کلانتری‌های سطح استان یکی از قدم‌های موثر انتظامی استان ایلام در این زمینه بوده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.