بازي ال كلاسيكو اسپانيا بين 2 تيم رئال مادريد و بارسلونا قرار است امشب به ميزباني رئالي ها در ورزشگاه اختصاصي سانتياگو برنابئو ديدار رفت مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي اسپانيا را برگزار كنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، پيش بيني مي شود، امشب فوتبال دوستان از ديدن يك بازي زيبا بين تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا به طور حتم لذت مي برند زيرا هميشه اين دو تيم ثابت كردند كه يك دربي جذاب را مقابل يكديگر از خود به نمايش مي گذارند.

شايان ذكر است، اين بازي براي مسئولان هر دو تيم اسپانيايي هميشه مهم بوده و به خاطر همين رئالي ها سعي كردند با آوردن مورينيو يكي از بهترين مربيان جهان دل هواداران دو آتيشه شان را با پيروزي مقابل بارسلونا شاد كنند اما مورينيو مربي خاص رئال در جدال با گوارديولا بارسلونايي فقط يك بار توانسته بر اين تيم غلبه كند و در مابقي بازي ها تيمش نتيجه را واگذار كرده است.

در اين گزارش آمده است، با اينكه بارسلونا در اين چند سال قادر بوده در بازي ال كلاسيكو مقابل رئال مادريد اين تيم تا به حال نتوانستم ركورد بردهاي رقيبش را بشكند و هنوز هم رئال مادريد با 86 برد بالاتر از بارسلونا قرار گرفته است.

لازم به ذكر است، بردهاي تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد مقابل يكديگر در ورزشگاه اختصاصي شان با 59 بار پيروزي يكسان است اما بارسلونا در ورزشگاه نيوكمپ 24 بار مقابل رئال مادريد متحمل شكست شده كه سهم رئال مادريدي ها در سانتيگو برنابئو 22 بار باخته است.

بر اين اساس سهم بازيكنان رئال مادريد در به ثمر رساندن گل به رقيبشان بارسلونان 363 گل بوده و از آن سو هم تيم بارسلونا با 348 گل در مقابل اين تيم به ثمر رساندند و در مجموع بازي هاي دو تيم 711 گل از خط دروازه ها عبور كرده است.

يك آمار عجيب ديگر هم اين است كه با اينكه هم اكنون كريستيانو رونالدو مهاجم رئال مادريد همانند همتاي خود مسي در بارسلونا نتوانسته موفق به گلزني شود اما ديگر مهاجمان رئال بهتر عمل كرده و در جدول گلزنان آنها نسبت به حريفشان بارسلونا جلوتر قرار دارند و دي استفانو با 18 گل در ال كلاسيكو دربي ها بالاي سر رائول و پوتكاش با 16 گل زده ايستاده و سزار 14 و مسي 13 گل از بارسلونا رتبه هاي بعدي را به نام هم زده اند.

شايان ذكر است، با اينكه تيم رئال مادريد در رقابت هاي لاليگا از نظر پيروزي مقابل بارسلونا از برتري برخوردار است اما در عرصه ي كوپا دل ري بارسلونا در كسب پيروزي توانسته از رقيب ديرينه اش رئال مادريد پيشي بگيرد.

تيم هاي فوتبال بارسلونا و رئال مادريد در جام پادشاهي به همان كوپادل ري به ترتيب 14 و 10 پيروزي مقابل همديگر بدست آوردند و اين دو تيم در 5 بازي نيز به نتيجه ي مساوي رضايت دادند و هر دو تيم 59 گل در اين رقابت ها به ثمر رساندند.

گفتني است، بازي امشب دو تيم رئال مادريد و بارسلوناي اسپانيا دويست و چهل و هشتمين ال كلاسيكو دربي است و بايد ببينيم اين مورينكو مربي خاص رئال مي تواند در جام حذفي گواديولاي بارسا را مات تكنيك فني خود كند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار