معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بارش‌های پاییز امسال کرمانشاه کمتر از نرمال خواهد بود و بارش‌های موثر دیرتر آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمد معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت بارش‌های پیش روی کرمانشاه گفت : در مدت باقی مانده از شهریور بارش خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود که البته این شرایط مانند همه سال‌های قبل می‌باشد که بارش نرمال شهریور نزدیک به صفر بوده است.

او گفت : طبق پیش بینی‌ها برای مهر ماه نیز بارش‌ها نسبت به نرمال ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر کمتر خواهد بود و، چون معمولا در مهر بارش زیای نداریم، با این میزان کاهش تقریبا در مهر بارش خاصی در سطح استان نخواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه افزود: در آبان ماه بارش‌ها حدود ۱۰ میلی‌متر در کل استان کمتر از نرمال خواهد بود.

 زورآوند افزود: این کاهش بارندگی آبان ماه در نیمه غربی استان بیشتر از نیمه شرقی است.

او با بیان اینکه وضعیت بارش‌ها در آذر کمی بهتر خواهد شد، ادامه داد: کاهش بارندگی آذر نسبت به نرمال پنج تا شش میلی‌متر است و در این ماه بیشتر به بارش‌های نرمال نزدیک می‌شویم.

 معاون هواشناسی استان کرمانشاه،گفت: کاهش بارندگی در آذر ماه در نیمه غربی بیشتر از نیمه شرقی استان است.

زورآوند از تاخیر در شروع بارش‌های موثر پاییزی هم خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در حالیکه شروع بارش‌های موثر معمولا از نیمه آبان است، در سال زراعی آینده بارش‌های موثر از اواخر آبان یا اوایل آذر آغاز شود.

او افزود: درباره وضعیت دمای پیش رو نیز در مدت باقی مانده از شهریور ماه، دمای کرمانشاه حدود نیم درجه سانتیگراد گرمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دمای مهر ماه حدود نیم درجه سانتیگراد و عمدتا هم در نواحی مرزی غربی بیشتر از نرمال است، افزود: در آبان ماه دمای هوا در کل استان نیم تا یک درجه سانتیگراد گرمتر از نرمال پیش بینی شده است.

زورآوند با اشاره به اینکه دمای آذر نیز نزدیک به ۱.۵ درجه سانتیگراد گرمتر از نرمال خواهد بود، گفت: اگرچه در آذر وضعیت بارش‌ها بهتر می‌شود، اما هوا مقداری گرمتر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.