پس از داستان‌های عجیب هیئت‌های مختلف ورزشی استان اصفهان حالا نوبت به هیئت فوتبال رسیده و موج اختلافات آن را وارد حاشیه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فوتبال از مهم‌ترین و پرطرفدارترین رشته های ورزشی دز اصفهان است و پیشرفت آن نیازمند هیئت فوتبالی است که با حضور افراد متخصص شکل گرفته باشد و با تصمیمات درست و خرد جمعی به ارتقای فوتبال استان در تمام پایه‌ها کمک کند.

در ماه‌های اخیر هیئت‌های مختلف ورزشی استان اصفهان دچار اختلافات و حرف‌وحدیث‌های زیادی بوده که باعث ایجاد مشکلات در ارکان بالادستی شده و به بدنه ورزش استان ضربه‌های سختی وارد کرده، این‌بار فوتبال اصفهان به این ویروس دچار شده که قطعا ضرر آن در آینده نزدیک ملموس خواهد بود.

شواهد امر نشان می دهد در هیئت فوتبال استان اصفهان، همه‌چیز به‌خوبی پیش نمی‌رود و پای دو دستگی‌هایی که برای هر مجموعه‌ای سم است به هیئت باز شده و فضای فوتبال استان را تحت‌تاثیر قرار داده است. موج استعفاها در هیئت فوتبال استان اصفهان در هفته‌های اخیر شایعات زیادی را با خود به‌دنبال داشته است.

داستان از کجا شروع شد؟

در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال بود که تنش‌ها در هیئت فوتبال استان بالا گرفت. این اختلاف‌نظر به‌حدی رسید که در چند هفته پایانی رقابتها و به خصوص در برهه‌ای که اصفهان میزبان دیدار فینال جام حذفی بود، شماری از اعضای هیئت فوتبال در سمت‌های خود حضور نداشتند و بار سنگین اجرای مسابقات بر دوش افراد باقی‌مانده گذاشته شد.

میترا چین‌سری، نایب رئیس امور بانوان هیئت، مهدی اخوان، رئیس کمیته داوران و محمد بیاتی، مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال استان اصفهان، استعفای خود را تقدیم علی طاهری، رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان کردند.

مسابقات فوتبال در لیگ‌برتر با همان کیفیت و بدون مشکل ادامه پیدا کرد، فینال جام‌حذفی به بهترین‌شکل برگزار شد و اصفهان هم به‌خوبی از پس این مسئولیت سنگین برآمد تا بار دیگر ثابت شود فقط اشخاص نیستند که کاری را پیش می‌برند. حتی پس از این ماجراها در همین ماه (شهریور) نیز به همت اعضای هیئت فوتبال استان تست استعدادیابی تیم‌ملی کمتر از ۱۶ سال در اصفهان برگزار شد.

البته چالش‌هایی که گریبان‌گیر هیئت فوتبال شده به‌هیچ عنوان به نفع فوتبال اصفهان نیست، فقط می‌تواند حرکت قطار پیشرفت فوتبال استان را کُند کنَد.

شلوغ نکنید؛ اختلافات درون خانوادگی‌ست!

غلامرضا جعفری نایب‌رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به حواشی و شایعه‌های اخیر گفت: اتفاق خاصی نیفتاده، در هر دستگاه و مدیریتی اختلاف‌نظر وجود دارد و اگر چنین چیزی نباشد باید به آن شک کرد. اگر تمام فعالیت‌های هیئت را چشم‌بسته بپذیریم اختلافی پیش نمی‌آید، این اختلاف‌نظرها ضمانت اطمینان فعالیت‌هایی‌ست که صورت می‌گیرد.

او افزود: مسائل داخل هر مجموعه فقط مربوط به آن مجموعه بوده و قابل حل است، این مسائلی که به‌وجود می‌آید نمک‌ درون خانواده و مشکلات خانوادگی است. این اختلاف نظرها بدون شک در مسیر بهینه شدن فعالیت‌های هیئت ادامه پیدا خواهد کرد؛ اسم این مشکلات را اختلاف نظر نباید گذاشت، اگر برخی کارها دچار تداخل بشود یک عضو خانواده نباید قیام و تهدید به استعفا کند.

موج استعفاها در هیئت فوتبال اصفهان/ پای مراجع‌قضایی به ماجرای هیئت فوتبال استان باز می‌شود؟


هیئت‌فوتبال منصب قدرت نیست! استعفا دلیل قانع‌کننده می‌خواهد

نایب‌رئیس هیئت فوتبال استان درخصوص صحبت‌های مطرح‌شده مبنی بر اینکه این اختلافات برای دسترسی به قدرت بیشتر است اظهار کرد: هیئت فوتبال مگر منصب قدرت است؟ به‌جز زحمت چیزی ندارد، اگر کسی با ایده‌های منفی و چشم‌داشتن به قدرت و پول وارد نهادی مانند هیئت فوتبال شود خودش ضرر می‌بیند. هیئت فوتبال یک نهاد داوطلبانه است، حقوقی که اعضای مجموعه دریافت می‌کنند در حد بنزین ماشین‌شان است.

جعفری درباره استعفای برخی از اعضای هیئت اذعان داشت: هیئت فوتبال یک خانواده است، روسا و دیگر اعضا خدمتگزار هیئت هستند، استعفا هیچ توجیهی ندارد مگر اینکه کسی مشکلات خانوادگی یا بیماری  داشته باشد.

او با بیان اینکه تمام تصمیمات پس از توافق در هیئت‌مدیره اتفاق می‌افتد گفت: تصمیم‌گیرنده مسائل مختلف، هیئت‌رئیسه هیئت فوتبال هستند؛ چون بیشتر مسائل هم توسط علی طاهری در هیئت‌رئیسه مطرح و تمام تصمیمات براساس خرد جمعی نهایی می‌شود.

تصمیم نهایی درخصوص این اتفاقات نیز با یک جمع‌بندی در حضور اعضای هیئت‌رئیسه و پس از صحبت‌ها و بیان ایرادات گرفته و قطعا مشکل حل می‌شود.

به مراجع قضایی شکایت می‌کنیم

نایب‌رئیس هیئت فوتبال استان در واکنش به خبر یکی از خبرگزاری‌ها با اعلام کرد پیگیری موضوع در مراجع قضایی گفت: کسانی که نقش تخریبی در این قضایا ایفا می‌کنند باید شناسایی شوند. چه کسی چنین خبری را کار کرده؟! باید بدانیم این صحبت‌های پر حاشیه از کجا بیرون آمده؛ ما قطعا از طرف بخش حقوقی هیئت فوتبال به مراجع قضایی شکایت و این قضیه کذب را پیگیری می‌کنیم.

جعفری ادامه داد: کسی که این خبر و صحبت‌های کذب را منتقل کرده به‌دنبال تشویش اذهان جامعه فوتبال بوده و این یک جرم است که نه به شخص من، بلکه به هیئت فوتبال استان اصفهان مربوط است. در کنار بحث هیئت، با صحبتی که راجع به من گفته شده نیز مقابله خواهم کرد، من سر کار خودم در حال ایفای وظایفم هستم، چه کسی گفته من استعفا داده‌ام.

 او خاطرنشان کرد: همه ما آمدیم در فوتبال خدمت کنیم، هدفمان گرفتن پست و مقام نیست چون در واقع جایگاهی وجود ندارد. اگر هدفمان ایفای وظیفه است باید تمام توانمان را برای رشد بیشتر فوتبال دیار زنده‌رود به‌کار ببریم و فوتبال را برای همگان گسترش دهیم.

موج استعفاها در هیئت فوتبال اصفهان/ پای مراجع‌قضایی به ماجرای هیئت فوتبال استان باز می‌شود؟


استعفا کردم، چون خواسته‌هایم عملی نشد

میترا چین‌سری نایب‌رئیس امور بانوان هیئت فوتبال استان اصفهان در پاسخ به حاشیه‌های ایجاد شده و استعفایش گفت: استعفای من با دلایل واضح و به‌صورت مکتوب تقدیم رئیس هیئت شده اما رئیس هیئت درخصوص مخالفت یا موافقت با این استعفا پاسخگو خواهند بود.

او از دلایلش برای استعفا از سمت خود چنین گفت: خواسته‌هایی داشتم که باید برای بانوان انجام می‌شد اما در این مدت به تعویق افتاده، در ماه‌های اخیر برخی از مواردی را که برای پیشرفت فوتبال بانوان و شرایط خاص‌شان بوده مطرح کردم، خواسته‌ها و نیازهای مدنظر را خدمت ریاست هیئت ارائه کردم که باید منتظر تصمیم ایشان درخصوص این اقدامات ماند.

با کسی خصومت شخصی ندارم؛ ما یک خانواده‌ایم

نایب‌رئیس امور بانوان هیئت فوتبال استان اصفهان شایعه استعفایش به‌دلیل مشکل شخصی در هیئت را تکذیب کرد و گفت: هیچوقت با کسی مشکلی نداشته و ندارم، با تعامل و گفتگو می‌توان به مشکلاتی که وجود دارد پایان داد. خبری که منتشر شده صحت ندارد، اینکه از جانب من استعفایم را به‌دلیل مشکل شخصی با یک نفر مطرح کرده‌اند، کاملا تکذیب می‌کنم.

چین‌سری ادامه داد: به‌خاطر شخص نه بلکه به‌خاطر شخصیت و پیشرفت فوتبال اصفهان دچار اختلاف‌نظرهایی شده‌ایم، وقتی عضو یک مجموعه می‌شویم آنجا خانواده به‌شمار می‌رود و در هر خانواده اختلافاتی هم وجود دارد که برای منتهی شدن به پیشرفت مجموعه است؛ اما هیچگاه نباید آن اختلاف‌نظرها پایه‌های خانواده را بلرزاند.

او در ادامه حاشیه‌های پیش‌آمده را حل‌شدنی دانست و افزود: این حواشی با بحث و تبادل‌نظر قابل رفع هستند، زمان چیزی که واقعیت دارد را ثابت خواهد کرد، در طول این مدت به‌وضوح دیده‌ام دغدغه تمام افراد هیئت این بوده که جایگاهی که در شان فوتبال اصفهان است حفظ شود.

نایب‌رئیس امور بانوان هیئت فوتبال استان اصفهان در پایان گفت: با شناختی که از علی طاهری دارم، او همیشه نظرها را ارزیابی و سعی می کند هیئت فوتبال به نتیجه برسد، این تفکر مثبت‌ او همیشه کارساز بوده و مطمئنا این چالش نیز به‌خوبی از پیش‌روی هیئت برداشته خواهد شد.

اصفهان میزبان سربلند جام‌حذفی
سهیل مهدی سرپرست سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با اشاره به میزبانی اصفهان در فینال جام‌حذفی گفت: خوشبختانه نظم خوبی برای فینال جام‌حذفی در درون زمین و ورزشگاه برقرار بود، تمام موارد به شیوه عالی رعایت و مدیریت شد. هیئت فوتبال استان اصفهان به‌همراه نهادهای دیگر در آن چند روز تلاشی ستودنی و شبانه‌روزی انجام دادند.

او با قدردانی از نظمی که هیئت فوتبال ایجاد کرده بود اظهار کرد: هیئت فوتبال اصفهان برای برگزاری این فینال با بهترین کیفیت به ما بسیار کمک کردند و تمام مسئولیت‌هایشان را به‌خوبی انجام دادند، از تک‌تک‌شان تشکر می‌کنم و امیدوارم بازی‌های ملی در اصفهان و این ورزشگاه برگزار شود.

قطعا نام و ارزش فوتبال استان اصفهان بالاتر از هر اسم و شخصی‌ست و کسی که در این راه بلغزد باید کنار برود. چیزی که اهمیت دارد هیئت فوتبال و اعتبار فوتبال استان اصفهان است، جایی که نیازمند افراد دلسوزی‌ست تا توانایی‌هایشان را بدون نگاه به جایگاه و منافع مادی و قدرت‌طلبی برای رشد و تعالی فوتبال استان در اختیار مشتاقان و علاقه‌ مندان قرار دهند.

البته با وجود افراد متخصص، باتجربه و قاطعی در راس هیئت می‌توان امیدوار بود رابطه هیچ‌گاه جای ضابطه را نگیرد، این مشکلات خیلی‌زود برطرف شود و تمام اعضای خانواده فوتبال استان وظایف‌شان را برای حرکت مستمر فوتبال اصفهان در ریل موفقیت به بهترین‌شکل ایفا کنند.

گزارش از علی کریمی

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.