وزیر خارجه سوریه در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در خصوص تحریم های ظالمانه آمریکا سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «فصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه امروز (یکشنبه) با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

فیصل مقداد در این دیدار ضمن انتقاد از تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه سوریه، به گریفیتس گفت: تحریم‌های یک جانبه آمریکا تاثیر منفی بر ارائه داروها، تجهیزات پزشکی و سایر خدمات اساسی دیگر به مردم سوریه می‌گذارد.

گریفیتس هم از سویی دیگر علاقه خود را برای تامین بودجه لازم برای کار‌های بشردوستانه در سوریه و تلاش برای حرکت به سمت پروژه‌های بهبود و تامین خدمات اولیه، به ویژه در زمینه بهداشت و آموزش و تقویت همکاری و هماهنگی در تمامی این زمینه‌ها ابراز کرد.

چندی پیش نیز نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تاکید بر وجود بحران اقتصادی در سوریه و تأثیر آن بر مردم این کشور، لزوم اتخاذ اقدامات سازنده و دپیلماتیک برای برون رفت از این بحران را خواستار شد.

گیر پدرسون، در گزارش خود در شورای امنیت گفت به تلاش‌ها در ارتباط با طرف‌های سوری برای تسهیل برگزاری دور ششم مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار