عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: احیا، مرمت و بازسازی قبرستان دارالسلام شیراز از اولویت‌های شورای ششم باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز در کمیسیون گردشگری و ریاست شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: قبرستان دارالسلام شیراز بعد از گورستان وادی السلام در نجف اشرف و بقیع در مدینه منوره سومین قبرستان قدمت دار جهان اسلام است.

او ادامه داد: نخستین قبری که در آن قرار گرفته به سال ۲۴ هجری در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) باز می‌گردد و این قبرستان از منظر ملی، معنوی و هنری در کشور بی نظیر است و مدفن بسیاری از علما، بزرگان و مفاخر شهر شیراز از صدر اسلام تا نیم قرن پیش است.

عضو کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر تصریح کرد: هرچند این قبرستان در سالیان متمادی مورد بی توجهی و بی مهری سایر مسئولین قرار گرفته است، اما شورای ششم باید با تمام توان از این گنجینه بزرگ تاریخی مذهبی حمایت و جهت بازسازی آن گام بلندی بردارد.

او در ادامه با در نظر گرفتن پتانسیل‌های این مجموعه و استفاده متناسب از آن‌ها در زمینه، علمی، هنری، فرهنگی و مهم‌ترین آن‌ها جذب توریسم و معرفی جهانی این مجموعه خواستار همکاری سایر ارگان‌های متولی همچون استانداری، شورای شهر، شهرداری، میراث فرهنگی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.