آبزی پروری کرمانشاه در دام خشکسالی و کرونا

پیش بینی می‌شود بر اثر شیوع ویروس کرونا و خشکسالی تولید آبزیان در استان کرمانشاه امسال ۸ تا ۱۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد افضلی مدیر کل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه بخش شیلات همچون بخش‌های دیگر بر اثر شیوع ویروس کرونا و تنش‌های آبی دچار خسارت شده است گفت: بسیاری از مزارع پرورش ماهی به صورت خانوادگی اداره می‌شوند که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از خانواده‌ها به این ویروس مبتلا شدند و همین عامل باعث کاهش تولید شد.

او افزود: نرسیدن آب به مزارع پایین دست در ریجاب هم به عنوان بزرگترین مجتمع پرورش ماهی با ۱۷۱ مزرعه نیز تلفات ماهیان را در پی داشت.

افضلی بیان داشت: پیش بینی می‌شود تولید آبزیان در سال جاری حدود ۲ هزار تن کاهش داشته باشد که امید می‌رود با ایجاد مکانیزاسیون و کیفی کردن سامانه تولید، این مقدار جبران شود.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: تاکنون خسارتی در بخش ماهیان گرمابی گزارش نشده است و امیدواریم این شرایط تا پایان سال تداوم داشته باشد.

افضلی افزود: قصرشیرین بزرگترین تولیدکننده ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه است که با فعالیت مجتمع شهدای این شهرستان سال گذشته ۵ هزار و ۵۶۰ تن انواع ماهی تولید شد و پیش بینی می‌شود امسال نیز این میزان تولید شود.

او گفت: در بخش ماهیان سردابی نیز سال گذشته حدود ۱۴ هزار تن در حوزه مجتمع‌ها و مزارع و ۱۲۵۰ تن در قالب پرورش ماهی در قفس تولید شد و تلاش می‌شود امسال این میزان به ۱۵ هزار تن و در پرورش ماهی در قفس به ۱۵۰۰ تن برسد.

افضلی به وجود ۴۶۰ واحد فعال پرورش ماهی در استان کرمانشاه اشاره و خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد این واحد‌ها در منطقه ریجاب قرار دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.