ریيس سازمان برنامه و بودجه گفت: با اصلاح سياست‌ها، گام‌های بلندی در راستای بهبود شرايط، كاهش تورم و عدم رشد نقدينگی بايد برداشته شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سازمان برنامه و بودجه  مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست هم­ اندیشی با معاونان بیان کرد : همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، استانداران و فرمانداران باید به سمتی حرکت کنند که خلق پول و افزایش نقدینگی به صفر برسد و بر خلق منابع تاکید شود تا پروژه‌ها، برنامه‌ها و طرح‌ها با سرعت و جدیت زیاد عملیاتی شود.

 میرکاظمی با تاکید بر اینکه مدیران بدنبال اصلاح سیاست­‌ها باشند، افزود: با اصلاح سیاست‌ها از امکانات بخش‌های مختلف برای پیشبرد برنامه استفاده شود و مشارکت مردمی در برنامه­‌ها دیده شود.

وی اضافه کرد: در بخش خارجی با سرمایه­ گذاری (فایناس) و در بخش داخلی با برنامه ­ریزی برای جذب سرمایه ­گذاری و برطرف کردن موانع­ دست و پاگیر گام­‌های بلندی برای به نتیجه رسیدن پروژه­‌ها می­ توان برداشت.

میرکاظمی تاکید کرد: اگر به دنبال مدیریت علمی هستیم، باید ریشه‌های تورم شناسایی شود و برای تامین منابع و کنترل هزینه‌ها برنامه­ ریزی دقیق و علمی شود در این راستا می­‌توان گفت مدیر باید قابلیت جذب سرمایه­ گذاری داشته باشد بنابراین  استراتژی مشخص جلوی تورم افسارگسیخته را می­ توان گرفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: پروژه ­هایی که بدون پشتوانه رها شده و بخش قابل توجهی از بودجه را می­ بلعد ساماندهی می ­شود و با اولویت­ بندی پروژه‌ها و به ثمر رسیدن طرح‌های مهم در دستور کار قرار می­ گیرد که به پروژه ­های تولید برق برای سرمایه­ گذاری نیروگاه ­ها توجه ویژه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار