نبوتی با اشاره به پیگیری‌های مستمر مصوبه‌های شورای ترافیک ایذه گفت: پروژه‌های بزرگ و مهمی در شهرستان در حال اجرا هستند.

حسن نبوّتی سرپرست فرمانداری ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه شورای ترافیک شهرستان با حضور مسئولان مربوطه گفت: طی یک سال اخیر پروژه‌های کلان و ارزشمندی در حوزه راه آغاز شده اند و هم اکنون در حال اجرا هستند.

او با اشاره به اینکه پروژه‌های راهسازی از ورودی شهرستان تا انتهای حوزه استحفاظی در محدوده دهدز یا شهرستان جدید دزپارت فعال است، افزود: دولت برای امر جاده سازی و راه سازی در شهرستان ایذه بسیار مطلوب وارد عمل شده است.

نبوتی با اشاره به اینکه این عملکرد متعلق به مردم است ما یک هماهنگ کننده هستیم، اظهار داشت: نگاه ما به مقوله راه نگاه ویژه بوده، به گونه‌ای که در کمیته برنامه ریزی شهرستان بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات را در حوزه راه تعریف کردیم، ضمن اینکه بخش عمده‌ای از این اعتبار در بهسازی و نگهداری جاده‌های روستایی به راهداری اختصاص یافت، زیرا با این اقدام توجه ویژه‌ای به نیاز مردم می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به احداث ۱۸کیلومتر باند سبقت در محور ایذه-دزپارت با هدف روانسازی ترافیک و آرامش رانندگی، تصریح کرد: در ۴ ماه اخیر در این محور کار بهسازی ۵ پیچ بسیار خطرناک، پیشرفت بالای ۷۰ درصد داشته که رضایت بخش است.

سرپرست فرمانداری ایذه با تاکید بر ساماندهی ترمینال موجود و جانمایی برای احداث ترمینال جدید، اظهار داشت: شهرداری با محوریت اداره راه و شهرسازی اقدام به جانمایی مکانی مناسب برای پیشنهاد در شورای ترافیک و نهایتا تصمیم گیری اقدام شود تا شاهد احداث پایانه مسافربری با کیفت مطلوب باشیم.

او با بیان اینکه شهرداری اقدامات خوب و رضایتمندی در حوزه ترافیک انجام داده است، ادامه داد: ۹۰ سرعتکاه در سطح شهر وجود دارد که با نظرات پلیس راهور ۳۲ عدد اصلاح شده و تاکید ما این است همه سرعت کاه‌های آسفالتی شامل اصلاح شکل هندسی، رنگ امیزی، نصب علائم و نصب چشم گربه یی استاندارد شوند و این روند به خاطر حفظ جان، امنیت و آرامش مردم ادامه پیدا کند.

نبوتی با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه خدمات شهری اقدامات جهادی و خوبی انجام داده و این روند ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بخشی از فرهنگ ترافیک به عملکرد دستگاه برمیگردد، بگونه‌ای که وقتی ما همین حداقل‌ها را انجام ندهیم اثر منفی در رفتار مردم خواهد داشت و تاکید می‌کنم روندی که آغاز شده با سرعت ادامه پیدا کند.

او با اشاره به سد معبر وانت بار‌ها در شهر، بیان داشت: شهرداری نسبت به ساماندهی خودرو‌های میوه فروش در سطح شهر اقدام کنند تا از ترافیک جلوگیری شود، همچنین بروز رسانی چراغ‌های راهنمایی و تبدیل آن‌ها به چراغ زمان دار، نصب تابلو‌های راهنمائی و رانندگی و خط کشی معابر در کلیه مسیر‌ها بویژه گذر‌های اصلی الزامی است.

حسن نبوتی با اشاره به اهمیت وجود طرح جامع ترافیک در شهر اظهار کرد: تهیه طرح جامع ترافیک با چشم اندازه ۲۰ ساله از سوی شهرداری بسیار حائز اهمیت است.

او گفت: با توجه به مشکلات جاده ایذه _ سوسن و بالا بودن سطح ترافیک جاده مذکور لازم است اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به ایمن سازی نقاط پرتگاهی، تهیه و نصب تابلو‌های هشدار و راهنمای مسیر، اصلاح پیچ‌های خطرناک به ویژه اقدام کند، ضمن اینکه این اداره باید با همکاری اداره توزیع برق شهرستان و شهرداری ایذه نسبت به تامین روشنایی از دروازه قرآن تا پل هلایجان اقدام لازم را بعمل آورند.

سرپرست فرمانداری ایذه با اشاره به پیچ‌های پادگان قدس و جلوگیری از حوادث احتمالی در آینده، افزود: راه و شهرسازی با همکاری پلیس راه اقداماتی شامل؛ استفاده از جداکننده از ابتدا تا انتهای نقاط حادثه خیز، تامین روشنایی، استفاده از چراغ‌های چشمک زن و استفاده از اقدامات آرام سازی تردد و کاهش سرعت انجام دهد.

او در پایان با توجه به در پیش بودن فصل کشاورزی و تجاوز به حریم جاده‌های روستایی از سوی کشاورزان، بیان کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هماهنگی و همکاری بخشداران نسبت به پیگیری و برخورد قاطع با متخلفین اقدامات لازم را معمول نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.