امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سومین ایستگاه خود در سفر به عراق، راهی موصل شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سومین ایستگاه سفری خود در عراق، به شهر موصل سفر کرد و در آنجا با روحانیون مسیحی به دیدار پرداخت.

شبکه «آر تی» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: مکرون در دومین سفر مهم به شهر موصل، پس از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در ماه مارس به این شهر سفر کرد.

امانوئل مکرون در موصل

طبق اعلام خبرنگار آر تی، امانوئل مکرون، همچنین در جزیان این سفر از «کلیسای ساعت» دیدن کرد و قرار است از «مسجد جامع نوری»، جایی که «ابوبکر بغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ در آن اعلام خلافت کرده بود، بازدید کند.

همچنین خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که در چارچوب نشست منطقه‌ای عراق به این کشور سفر کرده بود، امروز از موصل بازدید کرد. این منطقه در زمانی که داعش بخش‌های زیادی از عراق را به کنترل خود در آورده بود در تصرف این گروه بود.

امانوئل مکرون در موصل

رویترز در ادامه نوشت: مکرون در این دیدار در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما باید با دولت محلی کردستان عراق و دولت مرکزی عراق همکاری کامل را در زمینه مبارزه با تروریسم انجام دهیم. وی تصریح کرد حملات تروریستی که داعش در فرانسه انجام داد در عراق برنامه ریزی شده بود.

موصل، ایستگاه سوم سفر مکرون به عراق+ تصاویر

مکرون در بخش دیگر از سخنان خود بر ضرورت ایجاد فضای مناسب اقتصادی و رفع بیکاری که عاملی برای جذب جوانان در گروه‌های تروریستی است و در همین راستا بر ضرورت مبارزه با فساد در عراق تاکید کرد.

امانوئل مکرون در موصل

اهدای کتاب آیت الله سیستانی به مکرون

از سوی دیگر در سفر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به عراق «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق کتاب مواضع آیت الله سیستانی در قبال مسیحیان این کشور را به مکرون اهدا کرد.

الکاظمی این کتاب را در زمان زیارت کاظمین در بغداد به مکرون هدیه داد. مکرون در سفر به عراق همراه با الکاظمی به مرقد امام کاظم و امام جواد علیهما السلام رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار