کاروان ایران در روز پنجم رقابت‌های پارالمپیک توکیو نمایش درخشانی را از خود به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین روز رقابت‌های پارالمپیک توکیو روز پر مدالی برای کشورمان بود و کاروان ایران مدال‌های مختلفی را کسب کرد.

ایرانی‌ها امروز در رشته‌های بسکتبال با ویلچر (مرحله گروهی)، تیر و کمان (انفرادی و تیمی)، دو و میدانی بخش پرتاب وزنه و دوی ۱۰۰ متر، جودو و وزنه برداری به مصاف رقیبان خود رفتند.

کاروان ایران در روز پنجم عملکرد درخشانی داشت و توانست در رشته جودو، دو و میدانی و وزنه برداری با مدال به کار پایان دهد.

در ادامه به نتایج نماینده‌های کشورمان در روز پنجم اشاره خواهیم کرد.

بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال ویلچر کشورمان در چهارمین مسابقه خود در مرحله گروهی رقابت‌های پارالمپیک توکیو به مصاف تیم بریتانیا رفت و سومین شکست خود را در این مسابقات تجربه کرد و شانس صعود خود را به مرحله بعدی این مسابقات از دست داد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با نتیجه ۶۹ بر ۵۷ مقابل بریتانیا شکست را پذیرفت.

بسکتبال با ویلچر

پارا تیر و کمان

فرزانه عسگری

بانوی ملی پوش تیراندازی با کمان کشورمان صبح امروز در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و در ماده انفرادی کامپوند به مصاف حریف خود از کشور اسپانیا رفت.

عسگری موفق شد رقیب اسپانیایی خود را با نتیجه ۱۴۰ بر ۱۳۴ پیروز شود و به مرحله بعدی این مسابقات صعود کند.

فرزانه عسگری

میکس کامپوند تیمی فرزانه عسگری و رمضان بیابانی

تیم میکس کامپوند تیر و کمان کشورمان متشکل از (رمضان بیابانی، علی سینا منشازاده، فرزانه عسگری) در اولین مسابقه خود در روز پنجم رقابت‌های پارالمپیک توکیو با برتری مقابل بریتانیا با نتیجه ۱۵۳ بر ۱۵۱ جواز صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات میکس کامپوند بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را به به دست آورد.

تیم میکس ایران در مرحله نیمه نهایی عصر امروز به مصاف تیم پر قدرت چین رفت و در انتها با شکست ۱۵۰ بر ۱۴۶ از صعود به فینال بازماند و باید برای کسب مدال برنز در توکیو تلاش کند.

تیم ملی میکس کامپوند در مرحله رده بندی با شکست ۱۵۳ بر ۱۵۱ مقابل روسیه از کسب مدال برنز رقابت‌های پارالمپیک توکیو باز ماند و با کسب رتبه چهارمی به کار خود در توکیو پایان داد.

میکس کامپوند

پارا دو و میدانی

دوی ۱۰۰ متر

وحید علی نجیمی دونده دوی ۱۰۰ متر کشورمان در مسابقات پارالمپیک توکیو درمرحله گروهی با زمان ۱۱ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد، اما نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کند و از این رقابت‌ها حذف شد.

در این مرحله ورزشکار الجزایر با زمان ۱۰:۵۹ اول شد. علاوه بر این ورزشکار، نفراتی از کشور‌های نامیبیا، کلمبیا، استرالیا، ایرلند و آمریکا هم راهی فینال شدند.

دوی 100 متر

پرتاب وزنه

علیرضا مختاری نماینده پارادو و میدانی کشورمان در رشته پرتاب وزنه کلاس اف ۵۳ به مصاف حریفان خود رفت و در انتها موفق شد با ثبت رکورد ۸ متر و ۴۸ سانتی متر به مدال نقره رقابت‌های پارالمپیک توکیو دست پیدا کند.

مختاری در این رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشت، اما نماینده آذربایجان با رکورد شکنی مدال طلا را از نماینده ایران گرفت.

پرتاب وزنه

جودو

وحید نوری

نماینده وزن -۹۰ کیلوگرم کشورمان در جودو در دور اول این مسابقات با قرعه استراحت مواجه شد؛ نوری در مرحله دوم این مسابقات به مصاف حریف برزیلی خود رفت و با نمایشی درخشان توانست حریف خود را ضربه فنی کند و به مرحله نیمه نهایی که باید به مصاف رقیب فرانسوی خود برود، صعود کرد.

نوری رقیب فرانسوی خود را نیز شکست داد و با اقتدار به فینال رقابت‌های پار المپیک توکیو صعود کرد.

وحید نوری ملی پوش کشورمان در فینال مسابقات پارالمپیک توکیو موفق شد برابر حریفی از بریتانیا به پیروزی برسد و صاحب گردن آویز طلا شود. نوری در مصاف با نماینده بریتانیا توانست با امتیاز ایپون (ضربه فنی) حریف خود را شکست داده و بر بام مسابقات پارالمپیک توکیو قرار بگیرد.

وحید نوری


محمدرضا خیرالله زاده

خیرالله زاده نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم کشورمان در جودو در دور اول با قرعه استراحت مواجه شد و در مرحله یک چهارم توانست با پیروزی مقابل حریف اهل جامائیکا به پیروزی رسید و به نیمه نهایی صعود کرد.

خیرالله زاده درنیمه نهایی نیز عملکرد عالی خود را ادامه داد و با پیروزی مقاب حریف کره‌ای خود با امتیاز ایپون (ضربه فنی) با اقتدار به فینال پارالمپیک توکیو صعود کرد.

محمدرضا خیرالله زاده ملی پوش جودوکار کشورمان در فینال مسابقات پارالمپیک توکیو امروز موفق شد برابر حریفی از کشور گرجستان به پیروزی برسد و مدال طلایی دیگر برای ایران در توکیو کسب کند.

خیراله زاده

پارا وزنه برداری

سید حامد صلحی پور

حامد صلحی پور ملی پوش پاراوزنه برداری کشورمان در وزن ۹۷- کیلوگرم با بالابردن وزنه ۲۲۲ کیلوگرم مدال نقره پارالمپیک توکیو را به نام خود کرد.

صلحی پور آخرین مدال روز پنجم کاروان ایران را کسب کرد مدالی که می‌توانست طلایی باشد، اما نمایش درخشان حریف چینی طلا را از ایران گرفت.

حامد صلحی پور


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار