سرهنگ یاسمی گفت: با هوشیاری مرکز مشاوره آرامش ایلام ، ۵۰ میلیون ریال وجه نقد یک مالباخته عودت داده شد.

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: صبح امروز در پی مراجعه یکی از شهروندان به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان ایلام مبنی بر کلاهبرداری از وی ، بلافاصله این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: این مالباخته با وعده وعید‌های دروغین یکی از اعضای گروه‌های فضای مجازی در مورد خرید لوازم آشپزخانه و همچنین تعریف و تمجید‌های یکی از اطرافیان اقدام به خرید می‌کند.

او ، بیان کرد: این شخص که قصد تهیه یک دستگاه ظرفشویی به صورت اقساط را از گروه مورد نظر داشته است ، بر اساس اعتماد بی پایه و اساس و همچنین تعریف‌های دوست و همکارش ، مبلغ ۵۰ میلیون ریال را به حسابی که از طرف آن گروه اعلام شده واریز می‌کند.

او اظهار کرد: مالباخته عنوان داشت پس از واریز وجه ، دریافت کننده وجه از تحویل کالا خودداری و گوشی خود را نیز جوابگو نبوده است.

او ادامه داد: صبح امروز با شنیدن صحبت‌های مالباخته، کارشناسان مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان ایلام با شگرد‌های خاصی توانستند این کلاهبردار را شناسایی و مبلغ مورد نظر را از وی که در یکی از شهرستان‌های استان سکونت داشت دریافت و به حساب مالباخته واریز کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام ، با بیان اینکه دنیای فضای مجازی فریبنده است و حتی می‌تواند افراد تحصیل کرده و آگاه را نیز فریفته خود کند ، افزود: به مردم توصیه می کنیم به تبلیغات فریبنده و دروغین در فضای مجازی توجه نکرده و خرید‌های خود را از طریق مراجع قانونی و معتبر انجام دهند.

او با بیان اینکه در تمامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان، مراکز مشاوره‌ای دایر است و به هم استانی‌های گرامی ارائه خدمات می‌کنند، مطرح کرد: در این مراکز، خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای با موضوعات خانوادگی، روانشناختی، تربیتی و ... توسط کارشناسان مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی انتظامی استان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: علاوه بر مراجعه حضوری، سامانه پلیس پاسخگو نیز با شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ برای افرادی که توانایی مراجعه حضوری ندارند فعال است و این سامانه در طول هفته به غیر از روز‌های تعطیل و در ساعات اداری جوابگوی تماس گیرندگان خواهد بود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.