رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: روند واکسیناسیون گروه‌های هدف همزمان با افزایش مبتلایان به کرونا در این شهرستان سرعت گرفت.

بهاء الدین حسینی رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: همزمان با افزایش سرعت واکسیناسیون برای گروه‌های هدف، افزایش مبتلایان و بستری‌ها را در شهرستان شاهد هستیم؛ هرچند تعداد فوتی‌ها همچنان در میزان پایین‌تری قرار دارد.

حسینی افزود: با استقبال خوب گروه‌های هدف و مردم ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال و همچنین ۲۴ درصد کل افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های هدف برای دریافت واکسن در سامانه سلامت ثبت نام کنند، اضافه کرد: برای جلوگیری از افزایش بیش از پیش مبتلایان و بستری شدگان، رعایت موارد ایمنی و بهداشتی مهمترین اقدام است که باید مورد توجه همه مردم به ویژه جوانان قرار گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: این شهرستان با داشتن ۱۸ پایگاه واکسیناسیون کرونا نسبت به سرانه جمعیت رتبه نخست آذربایجان غربی را در اختیار دارد و روزانه قادر به تزریق ۲ تا سه هزار دُز واکسن است.

وی گفت: بی تفاوتی مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با وجود افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان مشهود است که این روند، روز‌های بدی را متصور خواهد بود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.