مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۱ هزار و ۵۹۷ کودک قزوینی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون توسط این اداره کل غربالگری بینایی شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: غربالگران در ۵۵ پایگاه در استان به صورت ثابت و بصورت سیار در سطح شهر‌ها و روستا‌ها کودکان را معاینه می‌کنند که از ۱۱ هزار و ۵۹۷ کودک معاینه شده ۹۸۷ فرد مشکوک شناسایی و جهت بررسی‌های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به تعداد ۶۰ هزار کودک مشمول طرح هنوز تعداد زیادی جهت معاینه مراجعه نکرده اند که علت اصلی آن نگرانی خانواده‌ها از شیوع کرونا است که با اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه و اطمینان خاطر از امنیت کودکان تلاش می‌شود تا همه واجدان شرایط در این طرح شرکت کنند.

این مسوول یادآور شد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله از پانزدهم اردیبهشت ماه همزمان با سراسرکشور در قزوین نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: البته این طرح در سال‌های گذشته در آبان ماه برگزار می‌شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر زمان داده و با دامنه زمانی گسترده تری انجام می‌شود.

غربالگری بینایی کودکان تا پایان امسال ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار