استاندار زنجان گفت: تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت نسبت به پارسال  ۶۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز شنبه در جشنواره شهید رجایی در محل استانداری زنجان گفت: در ۵ ماه گذشته امسال ۱۸۰ میلیون دلار صادرات کالا از استان زنجان انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۳۶ درصد افزایش دارد.

او افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده صادرات کالا از استان زنجان  به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید و در این راستا گمرک زنجان باید برنامه ریزی های لازم را مد نظر قرار دهد.

حقیقی ادامه داد: طی سال گذشته ۷۸ میلیون دلار عبور موقت کالا در استان زنجان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۳ درصد افزایش دارد.

او گفت: طی ۵ ماه گذشته ورود موقت  کالا ۴۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش دارد.

حقیقی به برگزاری کنگره ۳هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان  اشاره کرد و افزود: این موضوع به مرحله نهایی رسیده که یکی از اقدامات انجام گرفته در این راستا ساخت سریال ۳۰ قسمتی شهید شهریاری است.

استاندار زنجان به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت اشاره کرد و گفت: پروژه‌های عمرانی امسال به ۷۰۲ پروژه تقلیل یافته و بر این اساس میزان پروژه نسبت به پارسال  ۶۱ درصد کاهش یافته است.

حقیقی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این تعداد پروژه ۱۲ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان است که از نظر اعتبار نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

او گفت: در هفته دولت امسال ۴۵۰ پروژه با اعتبار هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان در استان زنجان افتتاح می‌شود که این تعداد در سال گذشته ۹۹۴ پروژه به مبلغ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان بوده و با افتتاح این پروژه‌ها برای هزار و ۲۴۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.