کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، لاله زار با دمای ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه کشور بوده است.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: برای امروز، وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک در شرق، جنوب شرق و شمال استان کرمان پدیده غالب است.

او با بیان اینکه سرعت وزش باد دیروز در کرمان، انار و سیرجان به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسید، افزود: کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی و افزایش غلظت در این مناطق دور از انتظار نیست.

سلاجقه بیان کرد: از سرعت وزش باد و طوفان در استان کرمان کاسته شده است و از روز دوشنبه وزش باد در جنوب شرق استان کرمان پیش بینی می‌شود.

او تصریح کرد: کشاورزان، محلول پاشی در ساعات بعدازظهر و برداشت محصول را در ساعات صبح انجام دهند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: مردم شهرستان منوجان طی۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته اند و لاله زار با دمای ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه کشور به ثبت رسیده است.

او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۷ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۳۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار