سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: تزریق دز سوم واکسن سینوفارم برای عموم ضرورتی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بی‌بی‌آی‌بی‌پی-کروی (به انگلیسی: BBIBP-CorV) که در ایران به واکسن سینوفارم معروف است، یکی از دو واکسن ویروس غیرفعال کووید-۱۹ است که توسط گروه دارویی ملی چین تولید می‌شود.

از دسامبر ۲۰۲۰، این آزمایش‌ها در فاز ۳ در آرژانتین، بحرین، مصر، مراکش، پاکستان، پرو و امارات متحده عربی با بیش از ۶۰٬۰۰۰ شرکت‌کننده در حال انجام است.

تا نوامبر ۲۰۲۰، نزدیک به یک میلیون نفر این واکسن را از طریق برنامه استفاده اضطراری چین مصرف کرده بودند؛ تا دسامبر ۲۰۲۰، تقریباً ۱۰۰٬۰۰۰ نفر در امارات متحده عربی نیز واکسن را به عنوان بخشی از یک برنامه داوطلبانه دریافت کرده بودند.

این واکسن در کنار کووایران برکت جزء واکسن های است که در کشور ما نیز تزریق می شود.

چندی است که الزام تزریق دز سوم واکسن سینوفارم به محل بحث در فضای مجازی و محافل تبدیل شده است.

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: ضرورت تزریق دز سوم واکسن سینوفارم برای عموم صحت ندارد اما تزریق این دز برای کادر درمان دارای بیماری های زمینه ای توصیه شده است.

او افزود: شهروندان برای تزریق دز دوم واکسن کرونا سه ماه فرصت دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: به نظر می رسد به اوج شیوع کرونا در استان رسیده ایم و اکنون این شیوع در حالت ثبات قرار دارد.

او افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ادامه محدودیت ها می تواند ما را به شیب نزولی شیوع ویروس یادشده امیدوار کند.

بابایی گفت: تزریق واکسن کرونا با سرعت خوبی در حال انجام است و بیش از نهصد هزار نفر آن را در البرز دریافت کرده اند.

او درخصوص احتمال واکسیناسیون دانش آموزان از مهرماه، افزود: هنوز واکسن تایید شده دقیقی برای افراد زیر هجده سال در دنیا وجود ندارد اما تزریق سایر واکسن ها برای افراد در گروه سنی مشابه و مبتلا به بیماری های خاص انجام می شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.