رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: میزان افراد مبتلا به کرونا و تعداد بستری بیماران در شهرستان اردستان حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی صادقی رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: میزان افراد مبتلا به کرونا و تعداد بستری بیماران در شهرستان اردستان حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است و در حال حاضر پس از روز‌های سخت کرونایی به قله پیک پنجم کرونا رسیدیم.

وی با بیان اینکه هنوز عواقب دهه اول محرم مشخص نشده است، افزود: پیک پنجم کرونا بالاترین پیک موجود نسبت به پیک‌های قبلی است، ارتفاع بالاتری دارد و به سرعت پیش رفته است و همچنان وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ناپایدار است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان اردستان بستری هستند، در حالی که در اوج پیک پنجم تعداد بستری‌ها به بیش از ۳۰ بیمار رسیده بود.

صادقی در خصوص وضعیت نوبت دهی و ازدحام جمعیت در درمانگاه بیمارستان اردستان، گفت: نوبت دهی و شلوغی درمانگاه به دلیل افزایش مراجعه بیماران در دوران کرونا بوده که باعث شد نوبت دهی در درمانگاه در کمترین زمان ممکن تمام شود و این کمبود نوبت باعث گلایه مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در خصوص دارو‌های بیماران خاص، کرونایی و غیرکرونایی نداریم، گفت: داروی کورتن، رمدسیویر و دیگر دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی در بیمارستان موجود است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان درباره کمبود داروی اکتمرا گفت: به دلیل حساسیت این دارو که پزشکان فوق تخصص عفونی و ریوی باید آن را تجویز کنند با کمبود شدید این دارو در بسیاری از شهرستان‌های کشور از جمله اردستان مواجه هستیم.

صادقی با تاکید بر اینکه همچنان تنها راه مقابله با کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سرعت بخشیدن به عملیات واکسیناسیون افراد است، خاطرنشان کرد: همچنان بیشترین عامل ابتلا و شیوع کرونا در این شهرستان دورهمی خانوادگی اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در اینگونه جمع‌ها، افراد مسن و بیماران خاص و دیگر بیماران زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض خطر هستند و ابتلایشان به این ویروس می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای خانواده‌ها به دنبال داشته باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار