مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۱۹ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۱۱ میلیارد تومانی در زندان‌های این استان به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یداله روحانی منش، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۱۹ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های این استان به سر می‌برند که از این تعداد ۲۱۴ زندانی مرد و پنج زندانی زن هستند.

او افزود: ۱۶۹ زندانی به علت محکومیت‌های مالی، ۴۴ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، سه زندانی به خاطر پرداخت نکردن نفقه و سه نفر هم به علت دیه ناشی از سوانح در زندان به سر می‌برند.

روحانی منش تصریح کرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان نیازمند کمک خیران و تامین بدهی ۱۱ میلیارد تومانی آنان است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: همچنین ۱۱۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که پنج نفر از آنان زن هستند.

یداله روحانی منش افزود: زندانیان آزاد شده در پنج ماهه سالجاری شامل ۷۸ زندانی دارای محکومیت مالی، ۲۰ زندانی مهریه، ۱۵ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و یک زندانی دیه ناشی از حوادث است.

او با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان بوده است تصریح کرد: با تلاش ستاد دیه و رایزنی‌های انجام شده ۸۷۳ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: بیش از ۴۶۴ میلیون تومان از این بدهی زندانیان پرداخت و ۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان آن  صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین و پرداخت شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.