روز‌های پایانی استانداری عزیزالله شهبازی در البرز با جابه‌جایی‌های متعددی همراه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به صدا درآمدن زنگ پایان یک دولت خیلی از مشتاقان میز و صندلی را نگران می‌کند که مبادا روزی و قدرت‌شان در دولت بعدی به دلیل تعارض سیاسی یا فکری به خطر بیفتد بنابراین تا عرصه را تنگ می‌بینند بازار بده و بستان را به راه می‌اندازند که از غافله عقب نمانند.

یکی از روش‌های مرسوم، معاوضه پُست‌ها با برخی موقعیت‌ها و یا دستاورد‌های مالی است که گاهی ارزش آن به چند میلیارد می‌رسد؛ این روند ناسالم به نظر طبیعی می‌رسد، زیرا یک کارمند و یا مدیر برای به دست آوردن مقامی بالاتر ممکن است به هر مسیری متمسک شود، چرب کردن سبیل صاحبان قدرت که پیشکش.به‌همین دلیل همین چند وقت پیش بود که مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای از تمام استان‌ها خواست تا از هرگونه عزل و نصب خودداری کنند، اما ظاهرا این خبر زودتر به گوش بعضی‌ها در البرز رسیده بود.

عزیزالله شهبازی، استاندار البرز که حدودا دو سال پیش نیز به دلیل ده‌ها جا به جایی در حوزه استانی و شهرستانی مورد انتقاد شدید رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی قرار گرفته‌ بود با رو به پایان رفتن دوران تصدی‌اش و تا قبل از دریافت بخشنامه مخبر با عزل و نصب‌های بحث برانگیزی بازهم خود را در معرض انتقاد قرار داد.

روز گذشته نیز یکی از خبرگزاری‌های البرز در خبری از تلاش استاندار البرز برای هیئت علمی شدن در دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

خیرالله ترخانی، سرپرست معاونت سیاسی استانداری البرز که بعدا به عنوان مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان منصوب شد در رابطه با دلایل استعفا و برکناری مدیران استانداری البرز به یکی از رسانه‌ها، گفت: من در برهه‌ای که آقای شهبازی استاندار شدند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی بودم؛ اولین نفری هم که با آمدن ایشان از استانداری خارج شد من بودم.

او افزود: اگر دستورات استاندار بر مبنای قانون باشد که نیروی زیر مجموعه موظف است اجرا کند. اما مطالبات ایشان خلاف قانون بود و من، چون تمکین نکردم مرا برکنار کردند.

سرپرست معاون اسبق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: ایشان دوست دارد هر چه گفتند انجام شود؛ قانونی و غیر قانونی هم ندارد و لذا نیرویی که از دایره قانونی خارج نمی‌شود با ایشان به مشکل بر می‌خورد.

او افزود: شهبازی در ریزترین موارد دخالت می‌کرد، حتی نیرو‌هایی که خودش آورده است هم رفتنی شدند. بنده از نیرو‌های استاندار سابق بودم و شاید بتوان گفت اتفاق نظر در موضوعات نداشتیم.

عادلی، مدیرکل اسبق امنیتی انتظامی استان البرز نیز گفته بود: شهبازی در جزئیات امور دخالت می‌کردند، این شخص با این شخصیت و روحیات گزینه مناسبی برای استاندار شدن نبوده است .

عادلی گفت: هر حوزه‌ای را در استانداری نگاه کنید در مدت کمتر از یکسال یکی دو مهره تغییر کرده اند که این نشان می دهد  ثباتی بر دستگاه اجرایی استان حاکم نیست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.