مدیر جهادکشاورزی مهرستان گفت: ۲ طرح مرمت و بازسازی قنوات همزمان با هفته دولت در مهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالله سپاهی مدیر جهادکشاورزی مهرستان گفت: ١١٠ خانوار روستایی بخش آشار شهرستان مهرستان از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: ۲۱ رشته قنات در بخش آشار وجود دارد که تاکنون مرمت و بازسازی پنج رشته از این قنوات با مشارکت بهره برداران و بهره گیری از اعتبارات ملی انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی مهرستان بیان کرد: احیای قنات‌ها با هزینه‌های بسیار کم در مقابل راه‌های دیگر تامین آب بسیار اقتصادی است و ضمن پایداری هیچ گونه خسارتی به منابع آب زیر زمینی وارد نمی‌کند.

قنات یا کاریز راه آب یا کانالی است که در زیرزمین حفر شده تا آب در آن برای رسیدن به سطح زمین جریان یابد. این جوی یا کانال در عمق زمین برای ارتباط دادن رشته‌چاه‌هایی است که از مادر چاه سرچشمه می‌گیرد.

هم‌اینک یک هزار و ۹۲۵ رشته قنات با ۲ هزار و ۳۲۷ کیلومتر طول در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیشترین آن‌ها در شهرستان‌های خاش، نیکشهر، سراوان و ایرانشهر قرار دارد.

سیستان و بلوچستان جزو استان‌های قنات خیز کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که رتبه ۶ کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات را دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار