قرار است شورای امنیت درباره ایجاد منطقه امن در افغانستان تشکیل جلسه بدهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با خروج نظامیان خارجی از افغانستان و تسلط گروه طالبان در این کشور، شورای امنیت در نظر دارد جلسه اضطراری درباره این کشور تشکیل دهد. 

قرار است در این جلسه اضطراری طرح فرانسه و انگلیس به منظور ایجاد منطقه امن در کابل مورد بررسی و رایزنی قرار گیرد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است فردا با اعضای این سازمان از جمله انگلیس، فرانسه، آمریکا، چین، روسیه و اعضای موقت شورای امنیت نشستی اضطراری درباره وضعیت فعلی افغانستان داشته باشد.

پیش تر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه اعلام کرد قصد دارد در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که قرار است فردا در مقر این سازمان برگزار شود با همکاری انگلیس قطعنامه‌ای را ارائه دهد که در آن پیشنهاد شده انگلیس و فرانسه برای ساختن منطقه‌ای امن در کابل به منظور حفاظت از افرادی که قصد خروج از افغانستان را دارند تلاش کنند.

مکرون در مصاحبه خود با رسانه‌های فرانسوی گفت: هدف این قطعنامه مشترک ما با انگلیس تشکیل یک منطقه امن در کابل زیر نظر سازمان ملل متحد برای انجام کمک‌های بشردوستانه است.

مکرون، رییس جمهور فرانسه نیز روز گذشته اعلام کرد: نمایندگانی از دولت فرانسه در حال رایزنی با نیرو‌های طالبان برای همکاری در مورد وضعیت انسانی در افغانستان و تسهیل خروج افراد بیشتر از این کشور هستند.

نیرو‌های نظامی طبق تاریخی که پیشتر توسط جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مشخص شده تنها تا سه شنبه همین هفته مهلت دارند تا خاک افغانستان را ترک کنند. فرانسه و انگلیس از جمله کشور‌هایی هستند که در روز‌های اخیر تخلیه نیرو‌های خود از طریق فرودگاه کابل را به پایان رسانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار