مجمع نمایندگان گلستان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان خواستار ورود دستگاه قضایی به موضوع واگذاری ۲ طرح گردشگری در سواحل استان شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در دیدار با مجمع نمایندگان گلستان گفت: نمایندگان بیشتر از هر کس دیگری با مشکلات حوزه کاری خود آشنا هستند و ما از انتقال این آسیب‌ها و مشکلات به دستگاه قضایی استان از سوی نمایندگان استقبال می‌کنیم و با کمک دستگاه‌های اجرایی برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.

آسیابی با تاکید بر گره گشایی از تولید در استان گفت: بیشتر موانع صنعتگران، مشکلات داخلی است و باید این موانع از سوی دستگاه‌ها رفع شود.

او افزود: فرش قرمز برای سرمایه گذار یعنی رفع موانع تولید از طریق روش‌هایی مانند دریافت آسان‌تر مجوز و ایجاد پنجره واحد و پرداخت تسهیلات است و گاهی هم وضع برخی قوانین یا اجرای ناقص قانون دست و پاگیر صنعت می‌شود و سرمایه گذار را فراری می‌دهد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: آماده استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی برای حل مشکلات قانونی بخش تولید و سرمایه گذاری استان هستیم.

اسیابی درباره گزارش نماینده مردم بندر ترکمن، بندر گز و کردکوی درباره برخی تخلفات در واگذاری طرح‌های گردشگری در ساحل بندرگز و بندرترکمن گفت: به بازرسی استان دستور ورود می‌دهیم و اگر تخلفی صورت گرفته باشد برخورد می‌کنیم.

او افزود: پرونده پتروشیمی استان هم به دلیل جابجایی قاضی کمی به درازا کشیده بود که تلاش می‌کنیم حداکثر تا چند ماه اینده تعیین تکلیف شود.

این مقام ارشد قضایی استان در پاسخ به ابهاماتی درباره آسان گرفتن به سارقان هم گفت: در برخورد با سارقان تعارف نداریم و در همه بخشنامه‌هایی که برای آزادی، عفو یا تخفیف مجارات محکومان صادر می‌شود، سارقان استثنا شده اند و آنهارا شامل نمی‌شود.

او افزود: این که برخی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان هنوز نگاه پیشگیری از سرقت در نحوه ارائه خدمات خود به مردم ندارند سبب افزایش سرقت مانند کابل‌های برق شده و نیاز است این دستگاه‌ها در این زمینه تجدیدنظر کنند.

او ادامه داد: از طرفی در برخی پرونده‌های سرقت دستگاه‌های خدمات رسان رضایت می‌دهند و این دست قاضی را برای اعمال مجازات‌های سخت گیرانه‌تر می‌بندد.

غلامرضا منتظری دبیر مجمع نمایندگان استان هم در این جلسه هدف از برگزاری این نشست را انتقال دغدغه‌ها و مشکلات هر حوزه از سوی نمایندگان مردم عنوان کرد و گفت: مشکلات طرح شده در جلسه امروز بیشتر محور رفع موانع تولید بود.

منتظری از آمادگی برای نشست‌های فصلی با دادستان‌های استان خبر داد و افزود: در این نشست‌ها مروری خواهیم داشت بر مشکلات استان و جمع بندی آن‌ها تا درصورت نیاز از ظرفیت‌های ملی در سطح قوه مقننه و مجریه برای رفع آن‌ها استفاده کنیم.

او گفت: در سالی که قرار است برای مردم امیدآفرین باشد نیاز است همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.