دستگاه پرتابل تصفیه بیولوژیک شیرابه با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در دانشگاه مازندران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کوروش نوذری رئیس دانشگاه مازندران این دانشگاه را یکی از نقاط پر پتانسیل شروع فعالیت‌های دانش بنیان و مبتنی بر زیست فناوری دانست و با اشاره به ساخت دستگاه پرتابل تصفیه بیولوژیک شیرابه در این دانشگاه، این امر را در دوره‌ای که بودجه تجهیز، تعمیر و نگهداری و به طور کلی بودجه سایر و بودجه تحقیقات به دانشگاه‌ها بسیار ناچیز بوده است را تنها با تکیه بر توان، همت انقلابی، تعهد و تخصص جوانان این مرز و بوم، عملی دانست.
ا

و با بیان این‌که متاسفانه امیدواری به آینده‌ای بهتر در جامعه به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها تا برخی سوء استفاده ها، سوء‌مدیریت‌ها و برخی بی‌توجهی‌ها کم‌رنگ شده است و ما موظف هستیم در هر موقعیتی که قرار داریم، امیدواری و نگاه مثبت به آینده را در جامعه تقویت کنیم.

نوذری افزود: وظیفه همه آحاد جامعه با هر نگرشی را کمک به دولت جدید در راستای تزریق حس امیدواری واقعی به آینده‌ای بهتر به جامعه دانست.

او گفت:جوانان این مرز و بوم پتانسیل عظیمی دارند که باید خوشبینی منطقی و امید حرکت آفرین به معنای واقعی کلمه به آن تزریق شود تا احساس حمایت‌شدن داشته باشند و این امر وظیفه همه مسئولان است.

نوذری با بیان این‌که امروزه حجم عظیمی از فعالیت‌های فناورانه و تحقیقات مدرن بر مقوله مطالعات زیستی و زیست‌فناورانه بنا نهاده شده است، افزود:هدف جمهوری اسلامی ایران از توجه به مطالعات زیست فناوارانه در راستای مقاصد صلح آمیز و مبتنی بر رفع نیاز‌های بشری و به دور از تحقیقات مخرب است.

در مراسم رونمایی از این دستگاه که بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مازندران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و شهرداری تنکابن ساخته و به بهره‌برداری رسید، نماینده، ولی فقیه در مازندران، امام جمعه بابلسر، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرماندار شهرستان بابلسر، رییس شورای اسلامی شهر بابلسر، رییس پارک علم و فناوری مازندران، شهرداران و اعضای شورای شهر استان و مسئولان دانشگاهی حضور داشتند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار