مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: ۱۸ دستگاه اکسیژن‌ساز از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان بهزیستی یزد اهداء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به هدیه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، گفت: در کل کشور بیش از هزار دستگاه اکسیژن‌ساز در نظر گرفته شده که ۱۸ دستگاه سهم استان یزد بوده است.

او افزود:‌ این دستگاه‌ها بسته به نحوه فعالیت و تعداد سالمندان در مراکز، به صورت رایگان در اختیار هشت مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان بهزیستی که در هفت شهرستان استان در حال فعالیت است قرار می‌گیرد.

عطا بخش ادامه ادامه داد: ارزش تقریبی هر دستگاه، ۱۸۰ میلیون ریال و ارزش کلی این تجهیزات پزشکی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که در فرآیند درمان سالمندان استفاده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در پنج مرکز خاص سالمندی در شهرستان‌های تفت، یزد، ابرکوه، مهریز و اردکان، ۳۶۴ سالمند نگهداری می‌شوند.

عطا بخش تصریح کرد: بهزیستی برای هر فرد سالمند بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون ریال در ماه یارانه پرداخت می‌کند و سالمندان حاضر در مراکز، سالمندان معلولی هستند که شرایط نگهداری در منزل را ندارند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان استان یزد به عنوان اولویت کاری اداره کل بهزیستی استان بوده، عنوان کرد: در استان یزد واکسیناسیون سالمندان و پرسنل این مراکز به صورت کامل انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: ۱۸ دستگاه اکسیژن‌ساز بین تمام مراکز خاص سالمندی و مراکز نگهداری معلولین که سالمند بالای ۵۷ سال دارند، توزیع شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار