رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح طرح تامین و انتقال آب دشت اردل با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، اظهار داشت: گردش مالی تولیدات کشاورزی در استان بیش از هشت هزار میلیارد تومان است.

او افزود: بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مهم و تاثیرگذار در تامین غذای مردم است و امروزه اقتدار غذایی یکی از مولفه‌های هر حکومت است که با توسعه بخش کشاورزی می‌توان گام موثری در تامین غذای مردم داشت.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: ایران در یک اقلیم خشک قرار گرفته است و استفاده از منابع آبی و بهره‌وری منابع آبی نقش مهم درزندگی مردم دارد.

او با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان کوچک از نظر وسعت و مساحت است ادامه داد: این استان در بخش تولیدات کشاورزی از جمله آبزیان، بادام، تولید قارچ و مولفه‌های کشاورزی جایگاه خاص در کشور دارد.

ابراهیمی به جایگاه شهرستان اردل در تولیدات ماهیان سردآبی اشاره کرد و گفت: توسعه باغات هسته‌دار و کشت‌های متراکم در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اجرای طرح تامین و انتقال آب به دشت اردل افزود: برای اجرای این طرح ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را زیرپوشش قرار خواهد داد.

ابراهیمی اضافه کرد: با افتتاح این طرح، اجرای طرح توسعه باغات در این دشت در دستور کار قرار گرفته است که زمینه اشتغال ۴۰۰ تا۵۰۰ از مردم شهرستان را فراهم خواهد کرد و اجرای طرح انتقال آب دشت اردل در بخش حفاظت خاک نقش مهمی دارد.

او با اشاره به اینکه ایران در کمر بند خشک جهانی قرار دارد، افزود: میزان بارش ۲۵۰ میلیمتر است و باید در بحث بهره‌وری آب برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

ابراهیمی گفت: به ازای یک مترمکعب آب در استان ۱.۳کیلوگرم تولید محصول کشاورزی است که افزایش این میزان تا ۲کیلوگرم در برنامه است و توسعه کشت متراکم و توسعه گلخانه در این شهرستان در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار