کاروان ایران امروز موفق شد اولین مدال طلای خود را در رقابت‌های پارالمپیک توکیو کسب کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز رقابت‌های پارالمپیک توکیو برای کاروان ایران روز شلوغی بود. کاروان کشورمان امروز در ۳ رشته تیمی و ۳ رشته انفرادی نماینده‌های خود را به رقابت با رقیبان قدرتمند خود فرستاد.

کاروان پارالمپیک ایران امروز ۲ نماینده در رشته‌های پرتاب وزنه و پرتاب نیزه، ۲ نماینده در تیراندازی با کمان، بخش کامپوند انفرادی و یک نماینده در وزنه برداری داشت. در بخش تیمی نیز تیم‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر کشورمان مقابل حریفان خود قرار گرفتند.

روز چهارم پارالمپیک توکیو با کسب ۲ مدال ( یک طلا و یک نقره ) برای ایران پیگیری شد و سایر نماینده‌های کشورمان نیز عملکرد مطلوبی ارائه کردند.

والیبال نشسته

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان که شانس اصلی قهرمانی و کسب مدال طلای رقابت‌های پارالمپیک توکیو است، در نخستین بازی خود در مرحله گروهی این مسابقات به مصاف تیم ملی والیبال نشسته آلمان رفت.

تیم ملی کشورمان طبق همان چیزی که انتظار داشتیم بازی را با اقتدار آغاز کرد و توانست در اولین بازی خود مقابل آلمان در ۳ ست متوالی به پیروزی دست یابد.

والیبال نشسته

تیراندازی با کمان

علی سینا منشا زاده

نماینده پارا تیر و کمان کشورمان در مرحله یک شانزدهم نهایی کامپوند انفرادی مقابل کوتس از آفریقای جنوبی قرار گرفت. علی سینا منشازاده در نهایت با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۳۰ مقابل کوتس پیروز شد و به مرحله بعد صعود کرد.

علی سینا منشا زاده، ملی پوش کشورمان در بخش مقدماتی تعیین رنکینگ کامپوند انفرادی توانسته بود، با امتیاز ۶۹۹ در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

علی سینا منشا زاده

رمضان بیابانی

بیابانی دومین نماینده ایران در مسابقات تیرو کمان در بخش کامپوند انفرادی، در مرحله یک شانزدهم نهایی پارالمپیک توکیو بود. بیابانی هم مانند منشا زده مقابل حریف مستقیم خود پیروز شد و و به مرحله بعدی این مسابقات صعود کرد.

بیابانی در دیداری نزدیک حریف استرالیایی خود را با نتیجه ۱۴۱ بر ۱۳۹ شکست داد و پیروزی بزرگی کسب کرد.

بیابانی

بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در سومین مسابقه خود در مرحله گروهی رقابت‌های پارالمپیک توکیو به مصاف تیم ملی الجزایر رفت و با یک بازی خوب و برتر توانست اولین پیروزی خود را در این مسابقات کسب کند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران، الجزایر را با نتیجه ۸۱ بر ۴۱ شکست داد و امید های خود برای صعود را همچنان زنده نگه داشت.

بسکتبال با ویلچر

وزنه برداری

روح الله رستمی

روح الله رستمی دومین وزنه بردار ایران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو توانست دومین مدال ایران را در این مسابقات کسب کند. رستمی با عملکردی درخشان و با مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی توانست خوش رنگ‌ترین مدال پارالمپیک توکیو را به دست بیاورد و اولین مدال طلای ایران را در این مسابقات به نام خود ثبت کند.

روح الله رستمی

پارا دو و میدانی

سامان پاکباز

سامان پاکباز نماینده پرتاب وزنه ایران در کلاس F۱۲ با ثبت رکورد ۱۴.۲۹ متر نتوانست مدالی کسب کند و با کسب رتبه پنجمی به کار خود در رقابت‌های پارالمپیک توکیو پایان داد.

در این رقابت در حالی که انتظار می‌رفت پاکباز عملکردی بهتری ارائه دهد، کیم لوپز گونزالس از اسپانیا با رکورد ۱۷.۰۴ متر ضمن دستیابی به رتبه نخست و مدال طلا، رکورد جهان و پارالمپیک را ارتقا داد.

سامان پاکباز

امان الله پاپی

امان الله پاپی پارا دو میدانی کار کشورمان موفق شد اولین مدال پارالمپیکی کشورمان در این رشته را کسب کند. پاپی که در رشته پرتاب وزنه کلاس F۵۷ در این مسابقات شرکت کرد، با ثبت رکورد ۴۹.۵۶ متر رتبه دوم پارالمپیک توکیو را از آن خود کرد و مدال نقره این مسابقات را برگردن آویخت.

پاپی رکورد شکنی کرد، اما نماینده آذربایجان با شکستن رکورد این بازیکن ایرانی مدال طلای پارالمپیک توکیو را کسب کرد.

امان الله پاپی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار