در این گزارش به بیشترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کابینه دولت‌های منتخب در آغاز کار آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز کابینه دولت سیزدهم، نخستین دیدار خود را پس از رای اعتماد با رهبر معظم انقلاب انجام دادند.

رهبر انقلاب در این دیدار در آغاز توصیه‌هایی به دولت سیزدهم داشتند و نکاتی را به دولت سیزدهم و کابینه آن یادآور شدند.

از هر لحظه این چهار سال استفاده کنید

این توصیه‌ای بود که رهبر انقلاب به دولت‌های قبل هم تاکید کرده بودند و امروز هم در سخنان خود آن را مورد توجه قرار دادند و گفتند: زمان شتابان می‌گذرد؛ این چهار سال زود تمام می‌شود و لذا از هر ساعتی، از هر فرصتی استفاده کنید. نگذارید این وقتی که متعلق به مردم و متعلق به اسلام هست، وقت تضییع بشود و از همه‌ی امکانات، از همه‌ی امکانات زمانی و وقتی استفاده کنید.

رهبر انقلاب در آغاز به کار دولت‌ها بر چه موضوعاتی بیشترین تاکید را داشتند؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادوار گذشته هم خطاب به دولت‌های یازدهم و دوازدهم این موضوعات را تاکید کردند و از آن‌ها خواستند با خدمت به مردم، زمینه تحقق عدالت را فراهم کنند و در مسیر مبارزه با فساد مصمم و ثابت قدم باشند.

ایشان در سال‌های گذشته از مسئولان دولت‌ها خدمت به مردم را گفتمان اصلی دولت اسلامی و فلسفه وجودی مسئولان خواندند و تأکید کردند: هیچ مسئله‌ای نباید مسئولان را از خدمت به مردم غافل کند.

بازسازی انقلابی و فکورانه در عرصه‌های مدیریتی

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از صحبت هایشان از مدیران خواستند که یک بازسازی انقلابی همراه با عقلانیت را در همه عرصه‌های مدیریتی به وجود بیاورند؛ ایشان در ادامه فرمودند: انقلابی بودن حتماً بایستی همراه باشد با عقلانیت که این شیوه‌ی صحیح جمهوری اسلامی از اول کار تا امروز این بوده که حرکت انقلابی با حرکت اندیشه‌ورزانه و عقلانی همراه باشد.

رهبر انقلاب در آغاز به کار دولت‌ها بر چه موضوعاتی بیشترین تاکید را داشتند؟

مردمی بودن و حضور در میان مردم

ایشان در راستای تاکیدات مداوم خود مبنی بر مردمی بودن مسئولین، با تقدیر از حضور حجت الاسلام رئیسی برای حضور در میان مردم خوزستان، این حرکت را یک جلوهاز مردمی بودن توصیف کردند و از کابینه دولت خواستند تا بدون واسطه در میان مردم حاضر شوند و صحبت‌های مردم را بشنوند و مسائل خود را با مردم مطرح کنند و از همفکری مردم برای حل مشکلات استفاده کنند.

فساد ستیزی در راستای تحقق عدالت

حضرت آیت الله خامنه‌ای در راستای تاکیدات خود بر عدالت، فساد ستیزی را مکمل عدالت ورزی دانستند و از مردم خواستند هر مصوبه، لایحه و تصمیم دولت پیوست عدالت داشته باشد و به گونه‌ای عمل شود که فاصله طبقات محروم با طبقات برخوردار کم شود و امکانات به صورت عادلانه توزیع شود.

رهبر انقلاب در آغاز به کار دولت‌ها بر چه موضوعاتی بیشترین تاکید را داشتند؟

رهبر انقلاب در ادوار گذشته عدالت را از دیگر شاخص‌های مهم دولت مطلوب اسلامی برشمردند و افزودند: همچنانکه قبلاً نیز تأکید شده ما در پی پیشرفت و یا به تعبیر رایج توسعه هستیم، اما قطعاً این پیشرفت باید با عدالت همراه باشد و گرنه جامعه مانند کشور‌های غربی دچارشکاف و تبعیض و نارضایتی خواهد شد.

فساد ستیزی نکته دیگری بود که رهبر انقلاب امروز به آن اشاره کردند و با اشاره به اقدامات سید ابراهیم رئیسی در راستای مبارزه با فساد در منصب قضا، گفتند: باید توجه داشت که جای اصلی مقابله با فساد و فسادستیزی قوه مجریه است تا زمینه‌های فساد از بین برود و اگر با وجود این مراقبت‌ها، مواردی اتفاق افتاد آن‌گاه دستگاه قضا حتماً باید ورود و برخورد کند.

ایشان از مسئولین خواستند سامانه‌های نظارتی برای اشراف و هوشمندی بر عملکرد دستگاه‌ها و مبارزه با فساد را مورد استفاده قرار دهند و از اینکه این اتفاق تا به امروز نیفتاده است، ابراز گله مندی کردند.

ایشان در گذشته هم به اعضای دولت‌های جدید هم یادآور شدند منصب حکومتی جایگاه وسوسه انگیز قدرت و منابع مادی است، مانند یک چشم بصیر و یک نورافکن قوی و دائم، مراقب باشید دستگاه تحت مدیریت شما از وسوسه فساد، دور و در امان بماند.

رهبر انقلاب در آغاز به کار دولت‌ها بر چه موضوعاتی بیشترین تاکید را داشتند؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به وجود دستگاه‌های نظارتی از هر سه قوه، خطاب به هیأت دولت افزودند: فساد همچون موریانه است، با قاطعیت و تدبیر جلوی رخنه «فساد، پارتی بازی، رشوه و اسراف» را بگیرید تا اصولاً نیازی به ورود دستگا‌های نظارتی به حیطه مدیریتی شما، پیش نیاید.

اعتماد، سرمایه بزرگ دولت‌ها

رهبر انقلاب، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه دولت خواندند و از اعضای کابینه دولت سیزدهم خواست تا به وعده‌هایی که دادند عمل کنند و از رئیس جمهور خواستند تا در تحقق این قول‌ها دقت کند؛ ایشان در این باره افزودند: اگر وعده‌ای دادید و بواسطه برخی مشکلات، امکان تحقق آن میسر نشد این موضوع را به مردم توضیح دهید و از آنان عذرخواهی کنید تا اعتماد مردم خدشه‌دار نشود.

انسجامی که نباید مانع پیشرفت برنامه‌ها شود

ایشان همچنین از دولتی‌ها خواست صدا‌های مختلف از دولت خارج نشود تا در نبود انسجام، دولت حالت رها شدگی پیدا نکند تا مانعی برای پیشرفت برنامه‌ها ایجاد نشود.رهبر انقلاب در آغاز به کار دولت‌ها بر چه موضوعاتی بیشترین تاکید را داشتند؟

رهبر انقلاب در ادوار اخیر بر چه موضوعاتی تاکید بیشتری داشتند؟

کمی که به سخنان رهبر انقلاب و توصیه‌های آنان به کابینه‌ها در ادوار مختلف بیشتر دقت کنیم می‌بینیم که خدمت به مردم، عدالت و مبارزه با فساد، مهمترین مسائلی بودند که رهبر انقلاب در دیدار با کابینه دولت‌های گذشته هم آن را در سخنان خود مورد تاکید قرار دادند؛ موضوعاتی که شاید این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز کشور و دستگاه ها، خصوصا در سطوح مدیریتی و اجرایی باشد.

لازم به ذکر است، رای اعتماد وزرای دولت سیزدهم چهارشنبه شب توسط نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت داده شد و دولت سیزدهم از صبح شنبه به صورت جدی و رسمی کار خود را با وزرای جدید آغاز کرده است و بدون شک رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در مسیر دولت می‌تواند خدمات زیادی به پیشبرد اهداف انقلاب و دولت مردمی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار