کارشناس طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بعد از استان مرکزی، اصفهان رتبه دوم تولید شترمرغ در کشور را دارد.

قربانعلی محمدی کارشناس طیور سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد: تعداد کل واحد‌های فعال مجاز و غیر مجاز پرورش شترمرغ دراستان اصفهان ۲۷۰ واحد است که  این واحدها دارای  تعداد   پرواری ۲۲ هزار و ۱۵۰ قطعه  می باشد و تعداد تخم گذاری در سه ماهه اخیر ۱۰ هزار قطعه در استان بوده است.

او درباره تعداد واحد‌های مجاز پرورش شتر مرغ در استان گفت: تعدا واحد‌های مجاز دارای پروانه بهره برداری در اصفهان ۳۳ واحد است که دارای تعداد  ۲ هزار و ۲۷۰  قطعه مولد و تعداد  ۱۰ هزار ۵۰۰ قطعه پرواری می باشد.

کارشناس طیور اصفهان تصریح کرد: اصفهان در تولید شتر مرغ در کشور در رتبه دوم قرار دارد؛ و بیشترین تولید شتر مرغ مربوط به مرکز استان اصفهان است.

او از امکانات لازم برای تولید شتر مرغ و ورود به این کسب و کار گفت: برای راه اندازی پرورش شتر مرغ به علاقه، زمین و حداقل سرمایه برای شتر مرغ پرواری ۲ میلیارد تومان و شتر مرغ مولد حدود ۴ میلیارد تو مان نیاز است که برای فرد متقاضی پرورش شتر مرغ تسهیلاتی از جمله وام در نظر گرفته شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: قیمت گوشت خالص بدون چربی و استخوان شترمرغ در بازار کیلویی ۱۶۰ هزار تومان، جوجه حدود ۳۰۰ هزار تومان و مولد ۸ میلیون تومان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار