قابلیت Password Monitoring؛ خدمت جدید شرکت اپل

اپل قابلیت Password Monitoring را در سیستم عامل خود معرفی کرده است که با نشت داده‌های ورود به سیستم برنامه‌ها، کاربران را مطلع می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از alforatnews، نشت داده‌ها به هکر‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات شما، از جمله گذرواژه‌ها را که اولین هدف مجرمان سایبری است، افشا کرده و بفروشند چرا که می‌توانند به حساب‌ها و برنامه‌های کاربردی دسترسی داشته باشند و به راحتی داده‌ها و اطلاعات را سرقت کنند. برای جلوگیری از این منظور، شرکت اپل قابلیتی را در سیستم عامل‌های خود به نام Password Monitoring معرفی کرده است که در صورت نشت داده‌های ورود به سیستم برنامه‌ها و سرویس ها، کاربران را مطلع می‌کند.

گوشی های آیفون

استفاده از ویژگی نظارت بر رمز عبور iPhone

این ویژگی به شما امکان می‌دهد که بدانید آیا داده‌ها و سایر اطلاعات ورود به سیستم در حساب‌های مختلف مانند Gmail و Netflix شما ذخیره شده است یا خیر و می‌توانید آن را مستقیماً تغییر دهید. در صورت نشت اطلاعات اگر حساب شما شناسایی شود، این ویژگی به شما هشدار می‌دهد، البته تا زمانی که از رمز عبور برای ورود به حساب استفاده کنید. برای کسانی که به ندرت وارد سیستم، برنامه‌ها و حساب‌های خود می‌شوند، این ویژگی یک راه مفید برای بررسی خطرات امنیتی در حساب‌ها است.

حساب های جیمیل

روش شناسایی اطلاعات در نشت داده در iPhone یا iPad

• برنامه تنظیمات را در iPhone یا iPad خود باز کنید.
• روی گزینه Passwords کلیک کنید.
با روش‌هایی مثل گذرواژه، اثر انگشت یا شناسه چهره خود وارد شوید.
• روی گزینه Security Recommendations کلیک کنید.
• در صفحه بعد، حساب‌هایی را که هک شده اند، در صورت وجود یا ظاهر شدن در نشت داده‌ها، مشاهده خواهید کرد.
• روی گزینه تغییر رمز عبور از طریق سایت هک شده کلیک کنید.
• پنجره‌ای ظاهر می‌شود که شما را به وب سایت هدایت می‌کند که می‌توانید رمز عبور خود را مستقیماً تغییر دهید

در همان منو همچنین می‌توانید تمام اطلاعات ورود به حساب‌های مختلف که در حال حاضر ذخیره شده است را مشاهده کنید، همچنین می‌توانید با کلیک بر روی نام حساب، رمز عبور هر وب سایت را حذف کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار