معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یک بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، دکتر جعفر زارعی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در واکنش به خبرمنتشر شده درباره فوت دو نفر بر اثر ابتلا به قارچ سیاه در استان بوشهر، بیان کرد: در موج چهارم ۲ مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان‌های مرکز استان بستری بودند که در نهایت فوت شدند.

او ادامه داد: یکی از این بیماران پس از رضایت شخصی از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به شیراز مراجعه اما فوت کرد و بیمار دیگر‌ نیز دربیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر بر اثر این بیماری جان باخت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اما در موج جدید موردی از فوت بر اثر ابتلا به این بیماری عفونی تاکنون به ثبت نرسیده و تنها تنها یک بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری است.

زارعی زاده عنوان کرد: بیماری قارچ سیاه در گذشته هم وجود داشته است، اما در زمان حاضر به دلیل اینکه در بحران کووید، میزان مصرف کورتون زیاد شده است و به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن، زمینه برای رشد قارچ‌ها در بدن برخی از بیمارانی که مستعد ابتلا هستند از جمله بیماران مبتلا به دیابت، سرطانی‌ها و کسانی که دچار نقص ایمنی هستند بیشتر است.

او به همین علت توصیه کرد از تجویز و مصرف بی رویه دارو‌های کورتون در شرایط کنونی خودداری شود.


بیشتر بخوانید


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان غذا و داروی کشور مصرف داروی اختصاصی این بیماری در روز‌های اخیر روند صعودی داشته و تدابیری برای تامین آن اندیشیده شده است.

زارعی زاده ادامه داد: با توجه به افزایش میزان مصرف، بخشنامه استفاده از دارو‌های جایگزین قارچ سیاه تا تامین این دارو به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

او بیان کرد: تامین دارو‌های مورد نیاز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.